برخی از سیاست‌های اقتصادی دولت درخور اقتصاد مقاومتی نیست

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی از سیاست‌های بانک‌ها و دولت درخور اقتصاد مقاومتی نیست و باید در این زمینه تجدید نظر شود.

حجت‌الاسلام سید جلال یحیی‌زاده فیروزآباد نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی کشور یک ضرورت است، گفت: در شرایطی که ایران از سوی کشورهای غربی هدف تحریم‌های غیرمنطقی و یک‌سویه قرار گرفته،‌ توجه به منویات مقام معظم رهبری در جهتی تحقق اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است.

وی در ادامه با تشریح ارکان اقتصاد مقاومتی افزود: استفاده کامل و دقیق از توانمندی‌های بخش خصوصی، توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، حمایت مناسب و همه‌جانبه از تولیدکنندگان داخلی، افزایش کیفیت و تنوع کالای داخلی و همچنین فرهنگ‌سازی برای استفاده بیشتر مردم از مصرف تولیدات داخلی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات قبل در اجرای اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی در عرصه اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی در پایان تصریح کرد: برخی از سیاست‌های انقباضی برخی از بانک‌ها و دولت در خور اقتصاد مقاومتی نیست و باید در این زمینه تجدید نظر شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.