برخی شرکتها بیمه ثالث صادر نمی کنند

۲۵م آذر ،

بینا- رییس کل بیمه مرکزی از ممنوعیت صدور بیمه نامه شخص ثالث توسط شرکت های تازه بیمه ای خبر داد و گفت: این امر در طرح اولیه کاری این شرکت ها گنجانده شده است.
به گزارش بینا، سیدمحمد کریمی با بیان اینکه، شرکت های فعالی که صدور بیمه شخص ثالث برایشان صرفه اقتصادی ندارند، از این صرفه نظر کنند، به ایرنا افزود: این بیمه نامه توسط سایر شرکت ها صادر می گردد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر به صرفه نبودن صدور بیمه نامه شخص ثالث برای بعضی از شرکتها به سبب افزایش میزان دیه توسط قوه قضاییه و تعیین سقف پنج هزارم تعهدات شرکت بیمه توسط دولت، اظهار داشت: هم اکنون شرکت هایی می باشند که کمتر از ۲۵ درصد اعلامی بیمه مرکزی تخفیف ارایه می کنند.
رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه دیه در ماه حرام ۱۲۶ میلیون تومان، دیه جرح تا سقف بیمه نامه و میزان دیه مالی نیز سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است، اظهار داشت: اگر صدور بیمه نامه شخص ثالث دارای صرفه اقتصادی نباشد، شرکت های تازه اصراری برای صدور مجوز فعالیت ندارند، زیرا هم اکنون هشت گروه درخواست صدور مجوز بیمه را از بیمه مرکزی دارند.
کریمی اظهارداشت: این امر نشاندهنده وجود صرفه اقتصادی در این صنعت است، زیرا بخش خصوصی فشارهای بسیاری را به بیمه مرکزی برای دریافت مجوزها وارد کرده است.
رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: بعضی از شرکت ها با بعضی از خودروسازان قرارداد بسته اند و یا اینکه بعضی از خودروسازان عمده سهامدار شرکت های بیمه ای می باشند و این شرکت ها زمانی که می خواهند خودرو را به صورت اقساط به فروش برسانند، بیمه نامه را به خریدار فروخته و وجوه حاصل از آن را به سبب آنکه سهامدار شرکت بیمه است، دریافت می کند.
وی ادامه داد: در این شرایط زمانی که خریدار خودرو را تحویل می گیرد سه تا چهار ماه از مدت زمان بیمه نامه قبل ضمن آنکه به شرکت بیمه ای نیز حق بیمه ای پرداخت نشده و خودرو سازان برنده این شرایط می باشند.
کریمی از انجام مذاکراتی با سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان علیرغم اعتراض خودورسازان خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مشکل در صنعت بیمه رفع شود.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.