برخی نویسندگان ترک از موضع اردوغان در قبال سوریه انتقاد کردند

انتقادات شدید برخی نویسندگان و شخصیت های ترک از دولت حزب عدالت و توسعه با انتشار آماری از دانش آموزان و دانشجویان زندانی در این کشور به سبب اتهامات تروریستی همراه بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، وزارت دادگستری ترکیه تحت فشارهای زیاد ناچار شد از وجود بیش از ۲۸۰۰ تن از دانش آموزان دوره دبیرستان و دانشجویان دانشگاه ها در زندان های این کشور به سبب اتهامات تروریستی خبر بدهد.

صفوان درغام گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره با اشاره به سخنان قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه علیه رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور گفت: قلیچدار اوغلو گفته است اگراردوغان اوضاع وخیمی را که ترکیه به آن دچار شده است نبیند کور است. اردوغان از واقعیتی که ترکیه در آن قرار دارد دور است و آن را نمی بیند.

در ادامه گزارش آمده است: از سوی دیگر متین منیر روزنامه نگار ترک در مقاله ای در روزنامه ملیت نقش اردوغان و شرکای وی  در بحران سوریه و دخالت دادن ترکیه در این بحران را خطرناک می داند و معتقد است بهتر بود ترکیه در این بحران بی طرف می ماند تا منافع خود را حفظ کند اما چنین اتفاقی نیفتاد. وی سپس خطاب به اردوغان از این ضرب المثل انگلیسی استفاده کرد که «اگر می خواهی کار خیری انجام دهی از منزل خودت شروع کن».

در همین حال برخی از شخصیت های سیاسی و نمایندگان پارلمان ترکیه اعلام کردند مقامات نظام اردوغان هر شخصی را که از حکومت آنها انتقاد کند بازداشت می کنند.(واحد مرکزی خبر)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.