برداشت از بانک‌ها با مجوز هیئت وزیران بود

۲۲م آذر ،

بینا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:رئیس کل بانک مرکزی مانند همیشه موضوع برداشت از حساب بانک‌ها را به اجازه دولت ارجاع داد،در حالی که این رویکرد صحیحی نیست و اگر بنا باشد دولت موجودی بانک‌ها را برداشت کند،اعتماد عمومی خدشه‌دار خواهد شد.
به گزارش بینا، علی‌محمد احمدی در مورد موضوعات مطرح‌شده در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به فارس اظهار داشت: در این جلسه بحث ادغام وزارتخانه‌های راه و ارتباطات مطرح و با توجه به آنچه صبح امروز در صحن علنی مجلس بحث شد، بر این اساس مقرر شد موضوع ادغام این دو وزارتخانه به مجلس واگذار شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز رئیس کل بانک مرکزی برای ارائه توضیحاتی راجع به مابه‌التفاوت نرخ ارز و برداشت از حساب بانک‌ها در جلسه حضور پیدا کرد.
احمدی گفت: رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سبب برداشت از حساب بانک‌ها با ارائه بخشنامه دولت گفت: با توجه به بخشنامه هیات وزیران، برداشت از حساب بانک‌ها با مجوز دولت صورت گرفته است.
به گفته وی، اعضای کمیسیون در واکنش به این بحث نظرات خود را دربارهٔ استقلال بانک مرکزی و این سؤال که آیا دولت هرگاه که نیاز مالی پیدا ‌کرد می‌تواند از حساب بانک‌ها برداشت کند، مطرح کردند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: ارتباط بانک مرکزی با بانک‌ها به گونه‌ای است که نمی‌تواند بدون هماهنگی با  بانک از حساب آنها برداشت کند. اما رئیس کل بانک مرکزی مانند همیشه در پاسخ موضوع را به اجازه دولت ارجاع داد؛ در حالی که این رویکرد صحیحی نیست و اگر بنا باشد دولت موجودی بانک‌ها را برداشت کند، اعتماد عمومی خدشه‌دار خواهد شد.
احمدی اضافه کرد: همچنین مقرر شد رئیس کل بانک مرکزی برای ادامه توضیح دربارهٔ مابه‌التفاوت قیمت ارز و شکایت وزارت بهداشت در مورد اختصاص ارز برای وارد کردن مواد دارویی و اختصاص آن به واردات لوازم آرایشی  هفته آینده نیز در جلسه کمیسیون حضور پیدا کند.
وی گفت: با توجه به مشکلاتی که مردم برای تهیه بعضی داروها دارند باید کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع تشکیل شود.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.