بررسی “افسانه‌های ملل” در شبکه پویا

انیمیشن “افسانه‌های ملل” کاری از مرکز پویانمایی صبا در شبکه پویا به بررسی افسانه‌های کشورهای مختلف می‌پردازد.

اهورا شهبازی، کارگردان انیمیشن افسانه‌های ملل در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران ؛گفت: افسانه‌های ملل کاری از مرکز پویا نمایی صبا با تکنیک کات اوت پخش آن از دوم آبان در شبکه پویا آغاز می‌شود.
وی افزود: “افسانه‌های ملل” در ۵۲ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده است.
شهبازی ادامه داد: “افسانه‌های ملل” روایتگر داستان دو نوجوان باهوش ایرانی به نام‌های “رضا” و “علی” است که به جغرافی علاقه زیادی دارند و با کمک معلمشان بالنی می‌سازند تا به وسیله آن از نقاط مختلف جهان فیلمبرداری هوایی کنند اما به طور اتفاقی زمانی که بچه‌ها برای گرفتن عکس یادگاری سوار بالن می‌شوند بالن به پرواز در می‌آید و دو نوجوان ناخواسته به سفر پر ماجرا می‌روند.
شهبازی در ادامه قصه این انیمیشن؛ تصریح کرد: در این سفر “رضا” و “علی” به کشورهای مختلفی رفته و ضمن آشنایی با فرهنگ و رسوم آنها با افسانه‌هایی از این کشورها آشنا می‌شوند افسانه‌هایی که ریشه در فرهنگ و تمدن وباورهای بومی هر یک از کشورها دارند.
وی در ادامه افزود:در یکی از این سفرها آنها با پیرزنی آشنا می‌شوند که خود نیز قصد افزودن قصه‌های جدید به افسانه‌هایش دارد و بعد از آن رضا و علی به همراه پیر زن دست به سفری پرماجرا می‌زنند و افسانه‌های کشورهای آسیایی و آفریقا را مرور می‌کنند.
گفتنی است؛ “اهورا شهبازی” کارگردان،‌ مرکز پویانمایی صبا تهیه کننده، “جابر ابراهیم پور” و “زهرا موسوی” نویسنده” افسانه‌های ملل” هستند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.