بررسی افزایش قیمت خودرو در مجلس

۱۷م دیماه ،

بررسی افزایش قیمت خودرو در مجلس

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه این کمیسیون در هفته جاری با حضور وزیر صنعت و مسوولان ایران خودرو و سایپا برای بررسی سبب افزایش قیمت خودرو خبر داد.

به نقل از دنیای اقتصاد، بهروز نعمتی اظهار کرد: یکی از موضوعات ثابتی که در کمیسیون صنایع دنبال می‌شود بحث افزایش قیمت خودرو است و در همین راستا با ایران خودرو و سایپا دو خودرو ساز بزرگ کشور و همچنین وزیر صنعت جلسه‌ای خواهیم داشت تا جلوی افزایش بی‌رویه قیمت خودرو را بگیریم.

وی فروش خودرو با قیمت بالاتر از قیمت رسمی را غیرقانونی دانست و تصریح کرد: اگر خودروسازان مخصوصا خودروسازان بزرگ کشور بخواهند به یک نقطه مثبتی برسند باید هزینه‌های دیگرشان را کاهش دهند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس اضافه کرد: در حال حاضر عملا هزینه قیمت تمام شده کالا و سایر هزینه‌ها را مردم پرداخت می‌کنند که این نه به صلاح مردم است و نه خودروسازان. البته ممکن است مشکل امروز خودروساز حل شود اما بعد از آزادسازی قیمت‌ها این اتفاق به ضرر خودروسازان خواهد بود.
نعمتی با تاکید بر اینکه خریدار خودرو نباید هزینه‌های افزایش یافته خودرو را پرداخت کند یادآور شد: خودروسازان باید پول و امکاناتی را که از دولت می‌گیرند در صنعت خودرو هزینه کنند و این افزایش قیمت را به این نحو جبران کنند نه اینکه آن را در سرمایه‌گذاری‌های مختلف خرج کنند.

یکشنبه ۱۷ دى   ۹:۳۴

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.