بررسی دلایل جایگاه نامناسب صنعت الکترونیک کشور

۱۳م اسفند ،

 

دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری یازدهمین دوره سمینار سالانه الکترونیک به بررسی دلایل نامناسب بودن جایگاه صنعت الکترونیک می‌پردازد.
میثم ملا شریفی- دبیر یازدهمین سمینار سالانه الکترونیک و فرصت‌های فرارو در گفتگو با مهر، با اشاره به وضعیت صنعت الکترونیک در کشور، افزود: این صنعت در کشور به دلایل نامعلومی از نظر صنعتی و عملی در جایگاه مناسبی قرار نگرفته است.
 
وی به مقایسه وضعیت ایران با سایر کشورها پرداخت و اظهار داشت: در کشوری مانند آمریکا شرکت‌هایی در زمینه صنعت الکترونیک تاسیس شده است که میلیاردها دلار کسب درآمد دارند در حالی که در ایران تاکنون این اتفاق رخ نداده است.
 
شریفی با تاکید بر اینکه در یازدهمین سمینار الکترونیک به دنبال دلایل این امر هستیم، خاطر نشان کرد: در این سمینار که از امروز آغاز شده قرار است وضعیت صنعت الکترونیک به چالش کشیده شود و در خصوص فرصت‌های پیش رو، کمبودها و کاستی آن بحث و بررسی شود.
 
دبیر این سمینا برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از برنامه‌های این سمینار نام برد و یادآور شد: در این کارگاه‌های آموزشی با حضور متخصصان در حوزه‌های خودرو، پهباد و هواپیمای بدون سرنشین، هدایت اجسام پرنده، لامپ‌های LED، رادیو شناختی و سلول‌های خورشیدی بحث و بررسی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در این سمینار همچنین تلاش می‌شود تا جایگاه شایسته‌ای برای این صنعت تعریف کنیم.
 
شریفی با بیان اینکه این سمینار ۳ روزه خواهد بود، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاهی از دستاورهای محققان در حوزه الکترونیک از دیگر برنامه‌های این دوره از سمینار است.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.