بررسی دورنمای قانون هدفمندی یارانه ها در جلسه غیر علنی

۵ م دیماه ،

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی دورنمای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در جلسه غیرعلنی امروز مجلس خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی  خبر ،‌ محمد دهقان با اشاره به آغاز جلسه غیرعلنی مجلس ، دستور این جلسه را شامل دو بخش آموزش فرایند تصویب بودجه و بررسی روند اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها برشمرد.
وی گفت : در بخش اول ، آقایان کردبچه و ممبینی از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و از متخصصان بودجه با تبیین وضع بودجه کشور ، دربارهٔ روند تدوین لایحه بودجه امسال کشور و افق بودجه سال ۹۲ صحبت کردند.
دهقان افزود: آقای قاسمی مسئول بودجه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز دربارهٔ مسائل مربوط به بودجه و لزوم تغییرات اساسی در ساختار بودجه نویسی سخن گفت.
وی گفت: در بخش دوم جلسه غیرعلنی امروز ، موضوع اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ، وضع کنونی و دورنمای اجرای این قانون بررسی می گردد و آقای مصباحی مقدم در این باره صحبت می کند.
دهقان افزود: در این بخش از جلسه غیرعلنی مجلس ، همچنین موضوع قیمت حامل های انرژی بررسی می گردد.
وی ، دیدگاه های مربوط به اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها ، آثار گران شدن حامل های انرژی بر تولید و تورم و شاخص های اقتصادی در بودجه سال ۹۲ را از محورهای اساسی این بخش از بررسی های مجلس برشمرد.
دهقان گفت: همچنین نوسانات اخیر در بازار ارز ، وضع کنونی ارزی کشور و بعضی اشکالات در اجرای قوانین مربوط به این عرصه بررسی می گردد تا نمایندگان برای بررسی و تصویب لایحه بودجه ۹۲ آمادگی بیشتری داشته باشند.
عضو هیات رئیسه مجلس افزود: در بخش دوم جلسه غیرعلنی مجلس آقایان ابوترابی فرد، باهنر و توکلی نیز صحبت می کنند.
جلسه غیرعلنی مجلس تا ساعت ۱۲ ادامه دارد.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.