بررسی لایحه بودجه کل کشور توسط مرکز پژوهش‌های مجلس

۳۱اردیبهشت،

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه کل کشور در سال را بررسی کرد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات برنامه و بودجه این مرکز اعلام کرد: لایحه بودجه سالانه کشور در قالب یک کتاب اصلی شامل ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه عمومی دولت و پیوست‌های آن شامل «اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بر حسب برنامه» ارائه می‌شود.
 
با توجه به حجم بسیار ارقام و اطلاعات ارائه شده، استفاده از آن نیازمند تصویرسازی و مقایسه‌پذیری ارقام آن با قانون بودجه سال قبل در جداول خلاصه‌تری است.
 
هدف این گزارش ارائه تصویر خلاصه ای از ارقام کلان بودجه کل کشور در قالب جدول مقایسه‌ای ارقام لایحه بودجه سال با قانون بودجه سال است.
 
این گزارش می‌افزاید: بودجه کل کشور از دو بخش «بودجه عمومی دولت» و «بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت» تشکیل می‌شود.
 
بودجه کل کشور در لایحه بودجه سال بالغ بر ۳/۷۳۰۵ هزار میلیارد ریال می‌شود که نسبت به سال از رشدی معادل ۹/۲۸ درصد برخوردار است که در این میان بودجه عمومی دولت از حیث منابع و مصارف بالغ بر ۷/۹۲۰, ۱ هزار میلیارد ریال و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت بالغ بر ۶/۸۵۲, ۵ هزار میلیارد خواهد شد که به ترتیب نسبت به سال از رشدی معادل ۸/۱۶ و ۳۹ درصد برخوردارند.
 
ملاحظه می‌شود که نسبت رشد بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از بودجه عمومی دولت بیشتر است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.