بررسی لایحه بیمه حوادث برای ساختمان‌ها

۲۰م دیماه ،

بینا- کمیسیون اقتصادی در جلسه روز قبل خود لایحه بیمه همگانی حوادث برای ساختمان‌ها را بررسی کرد.
به گزارش بینا، محمد علیپور نماینده مردم ماکو و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، به ایسنا، گفت: لایحه بیمه همگانی ساختمان‌ها که کلیات آن قبلا مورد بحث قرار گرفته بود، مجددا بررسی شد.
علیپور ادامه داد: متاسفانه در بررسی‌های کمیته و آنچه که دولت خواهان آن بوده است، یکسری اختلافات وجود دارد به همین سبب این جلسه به نتیجه‌ی مشخصی نرسید و بنا شد لایحه به کمیته مربوطه بازگردد تا مجددا مورد بررسی قرار گیرد و تلفیقی از نظر دولت و نظرات کمیته در این لایحه اعمال شود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اینکه ساختمان‌ها نیازمند بیمه اجباری و همگانی حوادث می باشند، به مساله اتفاق‌خیز بودن کشور ما برمی‌گردد. به هرحال دولت و بودجه عمومی توان پرداخت خسارات حوادث متعدد را ندارد و به همین سبب باید بیمه‌ای وجود داشته باشد که از محل اعتبارات آن بتوان هزینه‌ها را جبران کرد.
نماینده ماکو در مورد روند اجرایی بیمه اجباری ساختمان‌ها در برابر حوادث گفت: بنا بر این است که بیمه اجباری در یک دوره ۱۰ ساله از مالکان ساختمان‌ها دریافت شود و بعد از آن ساختمان‌ها در برابر حوادث از خدمات بیمه‌ برخوردار باشند.
وی در پاسخ به این سوال که این لایحه چه زمانی مجددا به کمیسیون بازخواهد گشت، گفت: احتمالا بررسی‌های مجدد کمیته ظرف یک هفته آینده تمام خواهد شد و لایحه مجددا در کمیسیون بررسی می‌شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.