بررسی مبنای معرفتی فلسفه‌ تعلیم و تربیت اسلامی

۲۰م آذر ،

تارنمای تخصصی علوم تربیتی رب، با تمرکز بر برپایی کرسی‌های نقد و آزاداندیشی در رشته‌ی علوم تربیتی، به دنبال این است که سنت مغفول نقد و گفت‌وگوی علمی را در زمینه‌ی مبانی نظری تعلیم و تربیت، پی گیرد و بپروراند.

به گزارش ممتازنیوز، از این رو، دومین کرسی آزاداندیشی این مجموعه‌ی دانشجویی با موضوع مبنای معرفتی فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی به کوشش تارنمای رب و همیاری بسیج دانشجویی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.  

در این نشست مقاله‌ی مشترک دکتر نرگس سجادیه (دکترای فلسفه تعلیم و تربیت و هیئت علمی دانشگاه تهران) و محمدرضا مدنی‌فر(دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران) با عنوان “ساختار معرفتی فلسفه‌های تعلیم و تربیت اسلامی: مبناگروی یا انسجام‌گروی؟” ارائه می‌شود و حجت‌الاسلام علی محمدی (دانش‌آموخته‌ی سطح سه حوزه‌ی علمیه و پژوهش‌گر دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم) به نقد این ایده می‌پردازد.

این نشست به کوشش تارنمای رب و با همیاری بسیج دانشجویی، امروز (۲۰ آذرماه) از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به نشانی تقاطع بزرگراه چمران و جلال‌آل‌احمد، روبه‌روی کوی نصر (گیشا)، نبش خیابان نسیم، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، طبقه‌ی سوم، اتاق شورا برگزار می‌شود.

گفتنی است در نشست اول از این مجموعه نشست‌ها، مقاله‌ی دکتر رمضان برخورداری (دکترای فلسفه تعلیم و تربیت و هیئت علمی دانشگاه خوارزمی) با عنوان “تبیین و تحلیل جریان اسلامی سازی علوم و آثار آن بر تعلیم و تربیت” ارائه شد و محمدتقی ابطحی (دانشجوی دکترای فلسفه علم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) به نقد و واکاوی این مقاله مبادرت ورزید.

برای اطلاعات بیشتر پیرامون این مجموعه نشست‌ها و ارتباط با تارنمای رب با شماره ۰۹۳۸۷۵۲۱۰۰۲ تماس بگیرید.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.