بررسی مجدد قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار

۱۶اردیبهشت،

102-189.jpg

گرچه در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت خرید تضمینی ۵۳۰۰ تومانی مرغ تازه مورد رضایت مرغداران نبود اما این قیمت به پیشنهاد مرغداران مجددا امروز – دوشنبه – در جلسه این ستاد در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مرغداران پیش از تعیین قیمت خرید تضمینی مازاد تولید خود قیمت‌های خرید پیشنهادی مورد نظر را که از نظر آنها منطقی بود، تعیین کرده بودند که براساس آن قیمت مناسب برای خرید هر کیلوگرم مرغ زنده ۳۹۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار مصرف ۵۷۰۰ تومان است.

اما اولین جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار برای بازنگری در قیمت خرید تضمینی مرغ در حالی در فروردین‌ماه به پایان رسید که این ستاد قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم مرغ گرم را ۵۳۰۰ تومان اعلام کرد.

پس از اعلام این قیمت مرغداران معتقد بودند که با احتساب هزینه‌های موجود از مرغداری تا بازار مصرف، تنها ۳۶۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ زنده پرداخت می‌شود که راضی‌کننده نیست.

در نهایت اتحادیه سراسری مرغداران پیشنهاداتی ارائه کرد که براساس آن در صورتی قیمت ۵۳۰۰ تومانی هر کیلوگرم مرغ گرم برای تولید‌کنندگان به صرفه و اقتصادی است که هر کیلوگرم ذرت را به قیمت ۷۰۰ تومان و هر کیلوگرم کنجاله سویا به قیمت ۱۰۵۰ تومان در استان‌ها برای مرغداران تامین شود تا آنها مجبور نباشند هزینه‌های بالا برای حمل‌ نهاده‌های مورد نیاز خود از گمرک تا مرغداری بپردازند.

این پیشنهاد اکنون در ستاد تنظیم بازار در حال بررسی است که احتمال دارد نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری به قیمت مناسب تامین شود یا قیمت خرید مرغ زنده در مرغداری و گوشت مرغ در بازار مصرف افزایش یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.