بررسی مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی در تورهای زیارتی عراق

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری روز پنجشنبه با حضور مدیران دفاتر خدمات مسافرتی، مدیران گردشگری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.

در این برنامه یکی از حاضرین درباره مشکل تورهای زیارتی که توسط شرکت شمسا برگزار می شود صحبت کرد و از رئیس سازمان میراث فرهنگی خواست تا مشکلات این حوزه و تداخل در اجرای این تورها توسط شرکت شمسا و آژانسهای مسافرتی بپردازد.

در پاسخ به اعلام این مشکل سید حسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: آقای جهانیان معاون گردشگری دو هفته فرصت دارد این موضوع را بررسی کرده و به نتیجه برساند اگر این اقدام انجام نشد در کارگروه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی آن را بررسی می کنیم البته باید حساسیت کشور عراق را نیز در نظر گرفت.

وی افزود: از آنجایی که این کارگروه به تازگی تشکیل شده است در جلسات دوم و سوم برگزاری کارگروه می توان این موضوع را بررسی کرد. در همین ارتباط با سازمان حج و زیارت تعامل می کنیم. البته اگر خودمان در این زمینه فعالتر وارد شویم با سازمان حج و زیارت نیز می توان همکاری بیشتر انجام داد.

موسوی در ادامه درباره مشکل تورهای غیر مجازی که اقدام به راهنمایی تورهای گردشگری در شهرستانها می کنند گفت: معاونت گردشگری درباره این تورهای غیر مجاز گزارشی تهیه کند تا بدانیم در برخورد با این تورها چه کاری می توان انجام داد.

در این نشست  کارگروههای مختلفی درباره نقش نیروی انتظامی در گردشگری حمایت از میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در دولت، بررسی مشکلات حمل و نقل در صنعت گردشگری و صدور ویزا برگزار شد. همچنین از برخی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی فعال در خروج گردشگران از کشور تقدیر به عمل آمد.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رضافاضلی پور:

    سلام بنده الان عراق هستم تایب الزیاره هستم عقدقرادادباهمتای خودانجام شد درصورت اجرای صحیح برنامهاومساعدت دولت ایران بلاشک دفاترخدمات مسافرتی ازمعضل بیکاری خارج میشن بنده۱۰سال تجربه کارباعراق دارم .باتشکرفاضلی مدیرعامل شرکت هدایت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.