بررسی وضعیت برنامه آموزشی بالینی رشته پرستاری

دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری در پایان نامه خود به بررسی وضعیت مطلوب و موجود برنامه آموزش بالینی رشته پرستاری پرداخت.

فاطمه زوبین، دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برنامه ریزان آموزش پرستاری، اصلی ترین بخش آموزش پرستاری را آموزش بالینی می بینند اما نتایج تحقیقات پژوهشگران پرستاری نشان داده است که کیفیت آموزش بالینی مطلوب نبوده و نارسایی هایی وجود دارد.

وی گفت: بررسی و ارزیابی وضعیت مطلوب و موجود برنامه آموزشی بالینی می تواند جهت بهبود کیفیت آن و نتایج متعاقب آن راه گشا باشد.

زوبین تصریح کرد: نتایج پژوهش نشان داد که رضایت موجود برنامه آموزشی بالینی پرستاری دانشکده پرستاری و مامائی مشهد در مورد ۶ معیار از ۷ معیار مطلوب تعیین شده یعنی شفافیت جایگاه و اهمیت آموزش بالینی، طرح و برنامه درسی بالینی مدون و جامع، دانشجوی کارآمد، شرایط و امکانات مناسب محیط بالینی، تعاملات بین فردی موثر در محیط بالین و تعامل متقابل دانشکده و بالین در سطح مطلوب قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که سطح مطلوبیت بیشتر معیارهای مطلوب آموزش بالینی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد نسبت مطلوبی به دست آمد، با تقویت جنبه های مثبت و اصلاح نقایص و نقاط ضعف می توان گامی موثر در راستای ارتقای کیفیت برنامه آموزش بالینی پرستاری و رسیدن به سطح مطلوب برداشت./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.