بررسی وضعیت روحی ملی پوشان فوتبال آلمان؛ مرکل را روانه لهستان کرد

به گزارش ایرنا، سخنگوی دولت آلمان با بیان این خبر، افزود: مرکل در سفر دو ساعته خود به لهستان در جمع بازیکنان و اعضای کادر فنی و مدیریتی تیم ملی فوتبال این کشور حضور خواهد یافت.

‘اشتفن زایبرت’، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن آلمان در مرحله مقدماتی جام یورو ۲۰۱۲ در یک گروه سخت، سفر مرکل به لهستان و حضور در جمع ملی پوشان این کشور با هدف دادن روحیه به اعضای تیم و تشویق آنان به ارایه یک بازی قدرتمندانه در این دوره از مسابقات انجام خواهد شد.

زایبرت در عین حال اعلام کرد که صدر اعظم فوتبال دوست آلمان هنوز برای حضور در اوکراین و مشاهده مسابقات تیم فوتبال این کشور از نزدیک، تصمیم نگرفته است.

سخنگوی دولت آلمان افزود: خانم مرکل با مشغله کاری فراوانی روبه روست و اینکه چه زمانی بتواند برای دیدن مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا به اوکراین سفر کند، مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت ‘یولیا تیموشنکو’، نخست وزیر سابق و زندانی اوکراین تاثیری در سفر صدر اعظم آلمان به اوکراین خواهد داشت یا نه، گفت: بطور طبیعی ما انتظار داریم که خانم تیموشنکو از شرایط درمانی و معالجه پزشکی مورد نیاز در بهترین شرایط برخوردار باشد.

در همین رابطه از لهستان خبر می رسد، بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال آلمان که مشغول آماده سازی خود در شهر گدانسک لهستان هستند، از شنیدن خبر سفر مرکل به این شهر، استقبال کرده و اعلام کردند که بی صبرانه منتظر این دیدار هستند.

‘اولیور بیرهوف’ مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال آلمان گفت: بازیکنان و کادر فنی امشب در در یک مراسم شام با حضور صدر اعظم آلمان، با وی دیدار می کنند.

به گفته بیرهوف، آنگلا مرکل بعد از دیدار با ملی پوشان فوتبال کشورش و یک سخنرانی کوتاه در جمع آنان، اردوی تیم ملی را ترک می کند.

‘پرمرتس آکر’ مدافع تیم ملی فوتبال آلمان و ‘مانوئل نویر’ دروازه بان اصلی این تیم، دیدار با صدر اعظم کشورشان در اردوی آماده سازی را افتخاری بزرگ برای خود خواندند.

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا موسوم به ‘یورو ۲۰۱۲’ از هشتم ژوئن تا اول ژوئیه (۱۹خرداد تا ۱۱ تیر) به طور مشترک در لهستان و اوکراین برگزار می شود و تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی در گروه B این رقابت ها که به گروه مرگ شهرت یافته، با تیم های پرتغال، هلند و دانمارک هم گروه است.

اروپام** ۲۰۵۱*۸ ۱۷۰۱**۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۵۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.