بررسی کتاب «زن در مطبوعات مشروطه» در ارشاد طولانی شده است

فرخنده کیهانی، نویسنده و محقق در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بررسی‌های عمیق و طولانی نشریات و مطبوعات دوران مشروطه باعث تولید کتاب «زن در مطبوعات مشروطه» شد. این کتاب همان‌طور که از نامش برمی‌آید، تحقیق و پژوهشی درباره حضور زنان در صفحات مطبوعات عصر مشروطه است و منابع و ماخذ مورد جستجو هم به همین نیت یعنی بررسی حضور زنان در نشریات و روزنامه‌های مشروطه، مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: کتاب در ابتدا اصلاحیه خورد و بعد از اعمال اصلاحیه دوباره به ارشاد رفت و تا امروز در انتظار اخذ مجوز است. در تهیه و تولید این کتاب، سعی بر این بوده که مطالب مستند در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرند. مطالب بدون اضافه کردن هیچ مطلبی در کتاب آمده‌اند تا از هرگونه یک‌جانبه نگری به حضور زنان در مطبوعات عصر مشروطه، جلوگیری شود؛ چون معتقدم نقش زنان در تاریخ کشور ما تحریف شده است و تاریخ‌نویسان هم در این زمینه بی‌تاثیر نبوده‌اند.

این پژوهشگر ادامه داد: «زن در مطبوعات مشروطه» اوایل پاییز سال گذشته از طرف دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران برای کسب مجوز چاپ به ارشاد فرستاده شد و مدت زمان انتظارش برای مجوز گرفتن دارد به یک سال می‌رسد. البته گفته شد که چون این کتاب، یک کار مفصل است، بررسی آن زمان زیادی می‌طلبد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.