بررسی ۳ مشکل بانک پارسیان در مجمع فردا

۲۹ام بهمن ،

بینا- در حالی مجمع بانک پارسیان قرار است فردا با حضور سهامداران این شرکت در برج میلاد برگزار شود که بررسی ها از وجود مشکلات متعدد در این بانک خصوصی حکایت دارد.
به گزارش ایسنا، بانک پارسیان که با سرمایه ۱۳۲۰ میلیارد تومانی یکی از شرکتهای مطرح بورس تهران است،در سال جاری با مسائلی همچون عدم رعایت دستورالعمل مبارزه با پولشویی، بازدهی یک درصدی سهام و نیزکاهش قیمت هر سهم از ۲۳۸ به ۱۹۴ تومان در سه ماه اخیر مواجه شده است.
این بانک در حالی نتوانسته است با تقسیم سود ۳۸ تومانی برای هر سهم در مجمع سالانه رضایت ۷۰ هزار سهامدار خود را جلب کند که قرار است فردا در مجمع عادی بطور فوق العاده‌ اعضاء تازه هیات‌ مدیره را انتخاب کند.
در کنار کاهش قیمت سهم و بازدهی یک درصدی در سال جاری،مهم ترین مشکلی که پیش روی این بانک خصوصی قرار دارد عدم رعایت قوانین مبارزه با پولشویی است به طوری که این بانک در ماههای اخیر با مسائلی همچون عدم رعایت قوانین مبارزه با پولشویی کشور و مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی برای برخورد با مدیران این بانک به سبب اقدامات منتهی به پولشویی مواجه بوده است.
بر اساس گزارش دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی، این بانک ضمن عدم اجرای آیین نامه های مربوط به پولشویی، از ارسال اطلاعات مورد نیاز برای بررسی عملکرد خود در این حوزه طفره رفته است.
بر اساس این مصوبه که به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس شورای عالی مبارزه با پولشویی و سایر اعضا رسیده است، مقرر شد از ابزارهای در اختیار وزارت اقتصاد از جمله عدم قبول ضمانت نامه بانک پارسیان از سوی گمرکات کشور و نیز برخورد سازمان امور مالیاتی و سازمان بورس و اوراق بهادار با این اقدامات غیرقانونی بانک پارسیان اقدامات لازم صورت بگیرد.شورای عالی مبارزه با پولشویی همچنین مصوب کرده است که مراتب تخلف این بانک جهت برخورد مقتضی، به بانک مرکزی منعکس شود.
در حالی پیگیری ها از سوی نهادهای مختلف برای بررسی تخلف این بانک در حال انجام است که حسابرس بانک پارسیان مدتها قبل با ارائه گزارشی درخصوص اقدامات مدیریت این بانک دربارهٔ عدم رعایت مفاد دستورالعمل بورس در خصوص اعلام برنامه های آتی مدیریت و پیش بینی عملکرد سالانه شرکت اصلی و تلفیقی گروه ظرف مهلت مقرر قانونی اخطار داده بود.
بانک پارسیان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۱ را با سرمایه ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی در اسفند ۹۰ و فروردین و مرداد ۹۱ مبلغ ۵۴۰ ریال و در آبان ۹۱ مبلغ ۵۴۷ ریال اعلام کرده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.