برق، آب و گاز رایگان برای اماکن مقدس اقلیت‌های دینی

برق، آب و گاز رایگان برای اماکن مقدس اقلیت‌های دینی

جام جم آنلاین: طبق مصوبه مجلس هزینه مصرفی و حق انشعاب برق، آب و گاز علاوه بر مساجد و حسینیه‌ها برای امکان دینی اقلیت‌های دینی نیز رایگان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با نظر کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برای افزودن عبارتی به ماده الحاقی ۲۸ موافقت کردند.

بهارستان‌نشینان در ماده الحاقی ۲۸ لایحه بوده مصوب کرده بودند که هزینه‌های مصرفی و حق انشعاب برق، آب و گاز برای مساجد، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها رایگان است.

پس از تصویب این ماده الحاقی گئورگ وارطان نماینده ارامنه شمال در تذکری خطاب به هیئت رئیسه گفته بود که اماکن دینی اقلیت‌های دینی نیز باید شامل این ماده الحاقی شوند که علی لاریجانی نیز این موضوع را به کمیسیون تلفیق سپرده بود تا این عبارت را بعد از عبارت دارالقرآن‌ها در ماده الحاقی ۲۸ اضافه کند.

در نهایت کمیسیون تلفیق ماده الحاقی ۲۸ را به شرح ذیل اصلاح کرد که نمایندگان مجلس نیز با آن موافقت کردند که براین اساس ‌هزینه مصرفی و حق انشعاب برق، آب و گاز برای مساجد، حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها و اماکن دینی اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی رایگان است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.