برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت شهید تهرانی‌مقدم و شهدای غدیر تشریح شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران علی تهرانی مقدم سخنگوی ستاد یادواره شهیدتهرانی مقدم و شهدای غدیر صبح امروز در نشست خبری که در محل موسسه فرهنگی هنری شهدای غدیر برگزار شد،‌ با بیان اینکه  این ستاد از ۹ ماه پیش کار خود را آغاز نموده و تا کنون ۲۲ جلسه با مسئولان کشوری و لشکری داشته‌ایم، اظهار داشت: این جلسات برای سازماندهی یادواره شهیدان تهرانی مقدم و شهدای غدیر برگزار شده تا بتوانیم گام کوچکی در جهت ایفای دین خود به آنان برداریم.

وی افزود: برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت شهید تهرانی مقدم و شهدای غدیر در دست داشتیم که این برنامه‌ها از سوم آبان ماه جاری در مشهد مقدس با حضور خانواده این شهدا و علاقه‌مندان آغاز شد.

نایب رئیس موسسه شهدای غدیر با اشاره به استقبال گسترده دانشجویان در یادواره برگزار شده در شهرداری استان مازندران تصریح نمود: امروز هم برنامه‌ای در ساعت ۶ بعد از ظهر در مسجد جامع والفجر کاشانک که محله قدیمی زندگی شهید تهرانی مقدم است، برگزار می‌شود همچنین صبح فردا مراسمی دیگر در جنب مزار شهید حسن تهرانی مقدم و برادر شهید دیگرش علی تهرانی مقدم برگزار می‌شود.

برادرزاده شهیدان تهرانی مقدم با یادآوری اینکه تعداد زیادی از شهدای غدیر در کرج ساکن بودند تصریح نمود: مراسم بزرگداشتی نیز روز شنبه در حسینیه ثارالله بوستان البرز کرج برای این عزیزان برگزار خواهد شد، البته برنامه اصلی که سپاه پاسداران برگزار نماینده آن است روز یکشنبه در حسینیه فاطمه الزهرای پادگان ولیعصر تهران برگزار می‌شود.

سخنگوی ستاد یادواره شهیدتهرانی مقدم و شهدای غدیر از برگزاری مراسم یادبود این شهید با رویکردی مذهبی و با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین ثمری و مداحی حاج منصور ارضی،‌ کریمی، سازور در هیئت موج‌الحسین خیابان شهریور خبر داد و ادامه داد: با توجه به بعد علمی و فناوری این شهید بزرگوار دانشگاه‌های بزرگ کشور هم تصمیم گرفتند برنامه ویژه دانشگاهی برای سالروز شهادت این شهید بزرگوار و سایر شهدای غدیر را در روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار نمایند که در کنار این مراسم نمایشگاهی در حوزه فناوری نیز برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ابعاد گسترده شخصیتی شهید تهرانی مقدم تصریح نمود: در حوزه ورزشی با توجه به فعالیت‌های ورزشی و هنری این شهید مراسمی در روز پنج شنبه ۲۵ آبان ماه در سالن همایش برج میلاد برگزار خواهد شد.

همچنین مراسمی با حضور سه هزار نفر از دوستان وعلاقه مندان شهید تهرانی مقدم توسط سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه در حسینیه ثارالله این سپاه استانی در صبح روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه برگزار خواهد شد.

نایب رئیس موسسه شهدای غدیر از برپایی مسابقات ورزشی با محوریت “اخلاق ورزشی” الگو گرفته از اخلاق حسنه شهید تهرانی مقدم در چهار رشته تیرو کمان، کوهنوردی، تیراندازی و فوتبال خبر داد و افزود: برنامه‌های تلویزیونی متعددی نیز در این ایام برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به برنامه هر روز شبکه خبر اشاره نمود که در این برنامه هم رزمان ورزشی شهید به بعد ورزشی ایشان می‌پردازند.

وی ادامه داد: برنامه آرمان شهید نیز از شبکه قرآن سیما به ابعاد علمی و معنوی این شهید بزرگوار می‌پردازد همچنین آقای ضرغامی با توجه به دوستی دیرینه‌ای که با شهید تهرانی مقدم داشته‌اند دستور تولید سریالی با گرید ‌‌A به صدا و سیما دادند که هم اکنون در مراحل پژوهش زندگی شهید تهرانی مقدم به سر می‌برد تا امروز هم ۱۲ مستند از زندگی شهید تهرانی مقدم و شهدای غدیر پخش شده است و طی هفته آینده نیز برنامه‌های در دست پخش است.

برادرزاده شهید تهرانی مقدم تصریح نمود: موسسه فرهنگی شهدای غدیر اقدام به فراخوانی برای برگزاری مسابقات چهارجانبه علمی، ادبی و هنری با محوریت شهید تهرانی مقدم و شهدای غدیر و بازدارندگی موشکی انجام داده است.

وی از نگارش زندگی نامه شهید حسن تهرانی مقدم توسط خانم سپهری نویسنده کتاب نورالدین پسر ایران خبر داد و خاطر نشان نمود: خانم سپهری کار پژوهشی بسیار سنگینی را پشتوانه این کتاب قرار داده و انشا الله پس از نگارش آن، این کتاب با حضور مقام معظم رهبری رونمایی خواهد شد.

موسسه فرهنگی شهدای غدیر کتبی مانند پاییز ۶۳ و جنگ شهری را منتشر نموده و کتاب دیگری نیز با موضوع شهدای غدیر اکنون در حال نگارش است.

وی در پاسخ این سوال که نگارش اسم تهرانی مقدم چرا به دو صورت انجام می‌شود تصریح نمود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار خود با خانواده این شهید بزرگوار قرآنی را به آنها هدیه داده‌اند که در حاشیه آن تهرانی مقدم با (ط) نوشته شده بود و این نگارش در شناسنامه شهید آمده است از رسانه‌ها خواهشندیم که از بردن اسم ایشان از نگارش صحیح استفاده نمایند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران که چرا یادواره شهید در استان کرمانشاه برگزار می‌شود اظهار داشت: همه شلیک‌های موشک‌های شهید تهرانی مقدم در دوران دفاع مقدس از استان کرمانشاه بوده و هم اکنون نیز اکثر هم رزمان ایشان در این استان به سر می‌برند بنابر این مسائل برای برگزاری یادواره در این استان تصمیم گیری شد.

 گفتنی است در پایان این مراسم از ویژه نامه اولین سالگرد شهادت شهید حسن تهرانی مقدم رونمایی شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.