برنامه ای برای قطع سهمیه اضافه تاکسی ها وجود ندارد

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، ‘عبدالله جلالی’ در گفت و گویی افزود: سال گذشته سهمیه بنزین تاکسی ها در شهرهای ۴ استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان به دلیل گرمای زیاد و شهر تهران به دلیل ترافیک زیاد به میزان ۲۰ درصد در ماه افزایش یافت و این تصمیم از مرداد ماه سال ۹۰ عملیاتی و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این روال تا اردیبهشت ماه سال جاری نیز ادامه داشت، گفت: در خردادماه امسال با توجه به اینکه سهمیه ۱۰۰ تومانی باقی مانده در کارت های سوخت خودروهای شخصی با افزایش دو برابری در حجم به ۴۰۰ تومان افزایش یافت، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به دلیل محدودیت سامانه هوشمند سوخت، امکان واریز سهمیه اضافی تاکسی استان های یادشده و شهر تهران را پیدا نکرد.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تصریح کرد پس از رایزنی هایی که با شرکت پخش انجام گرفت، اطمینان داده شد که این مشکل برای تیر ماه برطرف و سهمیه خرداد ماه هم جبران می شود.

جلالی به واریز نشدن مازاد سهمیه در تیر ماه جاری اشاره کرد و گفت: متأسفانه مسئولان پخش فرآورده های نفتی می گویند به علت تمدید مهلت ثبت سهمیه تا پایان خرداد ماه، باز هم امکان واریز سهمیه مازاد در تیر ماه فراهم نشده است.

وی ضمن اظهار امیدواری مبنی بر اینکه بنابر قول مسئولین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این مشکل در ماه جاری حل شود، گفت: امیدواریم تاکسی داران شهر تهران و چهار استان یادشده از مردادماه بتوانند درصد اضافه پیش بینی نشده را دریافت و سهمیه خرداد و تیرماه نیز جبران شود.

تاکنون در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصمیمی بر حذف سهمیه مازاد اختصاص یافته به تاکسی های شهر تهران و چهار استان نام برده شده، گرفته نشده است.

اجتمام** ۱۳۷۹**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۵۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.