برنامه جدید ایران برای مقابله با تحریم نفت

جام جم آنلاین: معاون وزیر نفت با تشریح دستورات جدید وزیر نفت برای مقابله با دور جدید تحریم‌های نفتی از تولید بومی و ملی لیسانس ۱۹ قلم کالای پرمصرف در صنعت نفت و گاز کشور خبر داد و گفت: به‌زودی تولید بومی ۵۲ کاتالیست وارداتی پتروشیمی آغاز می‌شود.

محمدرضا مقدم  درباره دستورات جدید وزیر نفت برای مقابله با تحریم خرید خارجی برخی از کالاهای استراتژیک صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، گفت:‌ در حال حاضر با دستور رستم قاسمی وزیر نفت سند جامعی برای بومی سازی تهیه لیسانس و تولید ۵۲ کاتالیست، ماده افزودنی و شیمیایی مورد نیاز در سطح صنعت پتروشیمی و شیرین سازی گاز کشور تدوین شده است.

وی با اعلام اینکه با ابلاغ این سند جامع روند تولید بومی و ملی برخی از کاتالیست‌های پتروشیمی تسریع و تسهیل می شود، تصریح کرد: هم اکنون بخش عمده‌ای از کاتالیست‌های پر مصرف صنعت پتروشیمی در مرحله تهیه لیسانس و تولید انبوه قرار دارد.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تمامی مراحل زنجیره طراحی و تولید کاتالیست‌های پتروشیمی بدون حضور خارجی‌ها و توسط متخصصان داخلی انجام می گرد، اظهار داشت: هم اکنون با دستور وزیر نفت کارگروه ویژه‌ای در پژوهشگاه صنعت نفت با مشارکت مراکز دانشگاهی و علمی برای خودکفایی کامل در این بخش فعال شده است.
 
وی همچنین از برنامه ریزی بلندمدت وزارت نفت برای تولید بومی و ملی ۱۹ قلم کالای پر مصرف صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و افزود: بر این اساس با تدوین اسناد جامع و کارگروه‌های تخصصی برای تهیه لیسانس با برند ایرانی و تولید انبوه این کالاها در داخل کشور برنامه ریزی و سرمایه گذاری های کلانی انجام گرفته است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.