برنامه درسی رشته مهندسی فناوری ارشد بهینه سازی اکسنرهای نوری تصویب شد

۱۰م دیماه ،

برنامه درسی و مشخصات کلی و سر فصل برنامه درسی دوره مهندسی فناوری ارشد بهینه سازی اکسزهای نوری در دانشگاه جامع تصویب کرد.

دکتر برزویی، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: رشته مهندسی فناوری ارشد بهینه سازی اکسزهای نوری با توجه به نیاز منطقه یک رشته کاربردی به حساب می آید.

وی افزود: این رشته با هماهنگی مرکز آموزش علمی کاربردی کارخانجات مخابراتی ایران شیراز و با انجام پروژه نصب و راه اندازی مرکز omc سیستم های اکسز نوری تهیه و طراحی شده است.

وی با بیان اینکه  از جمله قابلیت ها و توانمندی های فنی فارغ التحصیلان این دوره می توان به بهینه سازی ، نگهداری و ارتقا اکسزهای نوری، طراحی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مدیریت و نصب و راه اندازی ، نظارت و تحویل سیستم های اکسنر نوری، مدیریت جامع و تمرکز یافته روی سیستم های اکسز نوری از طریق راه اندازی مرکز omc نیز از توانمندی های فارغ التحصیلان این رشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به توانمندی های فوق فارغ التحصیلان این دوره می‌توانند مشاغلی هم چون کارشناسی ارشد مدیریت بهینه سازی و ارتقا اکسزهای نوری، کارشناسی ارشد اکسزهای نوری و کارشناسی ارشد مدیریت نظارت بر نصب اکسنرهای نوری را احراز نمایند.

وی افزود: برخی از دروس تخصصی این دوره شامل فیبر نوری، سیستم های اکسز نوری و شبکه wirless کاربرد فناوری fttx است که همراه با ۱۸ واحد پروژه در این دوره ارائه می‌شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.