برنج هم به تالار بورس دلالان رفت

چکیده: نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم با بیان این‌که دلالان با مطرح کردن افزایش قیمت برنج داخلی به دنبال واردات هستند، گفت: مافیای برنج به بهانه واردات برنج ارزان قیمت به دنبال سودجویی و دلالی هستند.

 به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت مهرداد بائوج لاهوتی درباره پیش بینی کاهش تولید برنج و افزایش قیمت آن تأکید کرد: برخی‌ از دلالان و واسطه گران به عمد اعلام می کنند که قیمت برنج داخل بسیار افزایش یافته و مردم توانایی خرید ندارند؛ این افراد با مطرح کردن چنین مسائلی به دنبال ایجاد بستر مناسب و اخذ مجوز واردات بی رویه برنج هستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم افزود: افزایش قیمت برنج از سوی یک سری دلال به جت تغییر فضای روانی جامعه گرفتن مجوز واردات مطرح می‌شود.

وی با بیان این‌که وزارت جهاد کشاورزی در زمینه واردات برنج باید حواس خود را جمع کند، گفت: مصرف برنج در کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است اما میزان تولید در حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ تن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم تأکید کرد: مسئولان باید هر چه سریعتر تکلیف ۴۰۰ هزار تن فاصله میان تولید و مصرف برنج را در کشور مشخص کرده و باب واردات را ببندند.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت تولید برنج، گفت: با تغییر نوع بذر می‌توان میزان تولید را افزایش و به صادرات برنج فکر کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم با تأکید بر جلوگیری از کاهش تولید، گفت: در دیگر کشورها کشاورز به دلیل انتخاب درست نوع بذر به جای ۲ تن ۸ تن برنج تولید می‌کند. با این روش مسئولان دغدغه واردات و کاهش تولید را نخواهند داشت لذا اگر وزارت جهاد کشاورزی بذر مناسب را در اختیار برنج‌کار قرار دهد نباید نگران کاهش تولید باشیم.

وی هزینه‌های تولید برنج را بسیار بالا دانست و گفت: سود کشاورزان از تولید برنج بسیار اندک است اما چاره‌ای جز این کارندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم در ادامه پیشنهاد داد: دولت با ارائه تسهیلات مالی بدون پروسه پر پیچ و خم اداری از کشاورزان حمایت کند تا آنها مجبور به پیش فروش محصول خود نشوند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم با بیان این‌که هر نوع محصول نسخه خاص خود را می‌خواهد، تصریح کرد: وقتی که به جای ۴۰۰ هزار تن برنج ۴ میلیون تن وارد می‌شود، این امر نشان از فعالیت شبکه مافیایی است.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.