بروز شکاف عمیق میان معارضان سوری

برخی گروه های مسلح مخالف سوری از امضای سندی تحت عنوان ” پیمان شرف ” برای اتحاد جمعی علیه بشار اسد سرباز زدند .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ برخی گروه های مسلح مخالف سوری سندی را تحت عنوان ” پیمان شرف ” امضا کردند که بر اساس آن متعهد شدند در تلاش خود برای سرنگون کردن بشار اسد رئیس جمهور سوریه متحد شوند ولی برخی دیگر از این گروه های مسلح از امضای این سند خودداری کردند.

امضای این سند یک هفته پس از آن صورت می گیرد که تصاویری درباره اقدام مخالفان سوری به اعدام شماری از شبه نظامیان طرفدار نظام سوریه در شهر حلب منتشر شد.
بر اساس این سند، جنگجویان ارتش آزاد سوریه هر سرباز یا هر فردی از هواداران اسد که به اسارت درآورند طبق قوانین مربوطه به اسرای جنگی با او رفتار خواهند کرد .

یادآور می شود ، هفته گذشته تصاویری پخش شد که در آن جنگجویان مخالف نظام سوریه چهار نفر را که گفته می شد از شبه نظامیان طرفدار اسد هستند اعدام کردند. همچنین تصاویری از بی احترامی جنگجویان به اجساد در یک مرکز پلیس در حلب به اشغال آنان درآمده بود پخش شد.

گردان التوحید در حلب که مسئول اعدام چهار فرد یاد شده به شمار می رود و همچنین گروه های مسلح در درعا و دیرالزور و السویداء و حماه و حمص این سند را امضا نکردند . فرمانده یکی از گردانها نیز به رویترز گفت این سند را امضا کرده است ولی خود را متعهد به اجرای محتوای آن نمی داند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.