برچسب جدید سرویس مدارس رونمایی شد

برچسب جدید سرویس مدارس رونمایی شد

عصر خودرو : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آموزش ۲۰ هزار راننده سرویس مدارس تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به نقل از ایسنا سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسم رونمایی از برچسب جدید سرویس مدارس و اولین جلسه آموزش به رانندگان تاکسی  با بیان اینکه ۲۰ هزار راننده تاکسی تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید آموزش‌های تئوری و عملی پیرامون سرویس مدارس را خواهند دید، گفت: تلاش ما بر این است که به این افراد آموزش رعایت قوانین و مقررات به ویژه در حین سوار و پیاده کردن دانش آموزان داده شود.
وی با بیان اینکه برای تاکسی و مینی‌بوس‌های سرویس مدارس برچسب جدید طراحی شده است افزود: در این برچسب‌ها که ظاهر آن تغییر چندانی با سال‌های گذشته نکرده است، یک کد درج شده است که در صورتی که دارندگان تخلف کنند و یا آموزش‌های داده شده را رعایت نکنند خانواده‌ها می‌توانند با اعلام این شماره تقاضای رسیدگی کنند.
وی با تاکید بر اینکه تمامی سرویس‌های مدارس باید دارای این برچسب‌ها باشند گفت: امیدواریم همانطور که در سال تحصیلی ۸۹-۹۰ هیچ حادثه‌ای پیرامون سرویس‌های مدارس در سطح شهر رخ نداد امسال نیز با حادثه‌ای روبرو نشویم.

در ساماندهی سرویس‌های مدارس، ابتدای راه هستیم
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اذعان به اینکه در ساماندهی سرویس‌های مدارس در ابتدای راه هستیم، تصریح کرد: فعلا در حال نظم‌دهی به تاکسی‌ها هستیم اما یکی از آرزوهای ما راه‌اندازی سرویس‌های استاندارد دانش آموزان است که دانش‌آموزان در آن لحظاتی که در سرویس هستند بتوانند درس خود را بخوانند و از امکانات موجود در آن نیز بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف و آموزش و پرورش و تاکسیرانی در هماهنگی خوبی با یکدیگر هستند و از انسجام خوبی برخوردارند اظهار کرد: مسئولان و معلمان مدارس و رانندگان تاکسی شرکت‌ها توجیه شده‌اند که من همه این موارد را زمینه ساز اتفاقات خوبی می‌دانم.
وی همچنین در خصوص کلاس‌ها و آموزش‌هایی که به رانندگان تاکسی داده می‌شود نیز اظهار کرد: معتقدیم یک راننده سرویس مدارس باید دانسته‌هایش بیشتر از دیگر رانندگان باشد چرا که دانش‌آموزان ما دقیقا تمام رفتارهای خود را از معلمان و بزرگترهای خود می‌آموزند که یک بخشی از این افراد نیز همین رانندگان هستند. بنابراین آنان باید با اجرای درست قوانین الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند.
به گفته وی به رانندگان سرویس مدارس یکسری آموزش‌های لازم در خصوص رعایت قوانین و مقررات داده خواهد شد.
رییس پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد: در آموزش‌هایی که در امسال برای رانندگان سرویس مدارس در نظر گرفتیم و در تلاشیم که در طول سال تحصیلی نیز ادامه داشته باشد، از آسیب‌ها و مشکلاتی که در سالهای گذشته با آن روبرو بودیم نیز استفاده کرده‌ایم.

یکشنبه ۱۹ شهریور   ۱۴:۱۱


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.