برچسب های نیکوتینی ترک سیگار مورد تایید وزارت بهداشت است

دکترهومن شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از حدود ۵۰ سال پیش درمان های جایگزین نیکوتین مطرح شد و مورد تایید مجامع علمی دنیا قرار گرفت و از همان زمان درمان های جایگزین نیکوتین به عنوان دارو و خط اول درمان ترک سیگار مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قدیمی ترین قرص های ترک سیگار به صورت قرص های جویدنی یا آدامس های نیکوتین به اشکال دو و چهار میلی گرمی در دنیا مورد استفاده قرار گرفت، افزود: هم اکنون هر دو شکل دو و چهار میلی گرمی این آدامس ها در ایران و بدون نیاز به تجویز پزشک در داروخانه ها موجود است که اثربخشی خوبی نیز دارد.

کارشناس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حدود سه تا چهار سال گذشته موفق شدیم نوع ایرانی برچسب های پوستی ترک سیگار را تهیه کرده و در مقادیر ۱۵ میلی گرمی در بازار دارویی کشور عرضه شود.

شریفی اضافه کرد: در بازارهای دنیا برچسب های نیکوتینی در سه نوع مختلف و در ابعاد هفت، ۱۴ و ۲۱ میلی گرم، پنج، ۱۰ و ۱۵ میلی گرم یا در ابعاد دیگر که از ۱۵ میلی گرمی شروع می شود تا ۱۰ و سه میلی گرمی، عرضه می شود اما در کشور ما فعلا ۱۵ میلی گرمی آن موجود است.

شریفی اضافه کرد: قرص‌های نیکوتینه و برچسب‌های ترک سیگار روش مورد تأیید برای ترک سیگار است.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۶۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علیزاده:

    برچسب ترک سیگار میخوام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.