برکناری وزیر ربطی به شورای مجازی ندارد

۱۲م آذر ،

عضو شورایعالی فضای مجازی کشور در پی برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برکناری رضا تقی پور از این وزارتخانه ارتباطی با فعالیتهای شورایعالی فضای مجازی ندارد و تاکنون موضوع ادغام وزارت ارتباطات در وزارت راه از سوی رئیس شورا در این شورا مطرح نشده است.
محمود احمدی نژاد – رئیس جمهور و رئیس شورایعالی فضای مجازی کشور – شب قبل طی حکمی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را از سمتش برکنار و علی نیکزاد – وزیر راه و شهرسازی را به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات منصوب کرد.
این در حالی است که ادغام دو وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی و ایجاد وزارتخانه ای تحت عنوان وزارت امور زیربنایی طی دو سال اخیر بارها از سوی مسئولان به رای گذاشته شد و در شهریورماه امسال نیز خبرهای از تصمیم دولت به ادغام وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت راه و شهرسازی انتشار یافت.
مهندس علیرضا شاه میرزایی – عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به خبر برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: موضوع تغییر و یا برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی رئیس شورایعالی فضای مجازی به هیچ عنوان در این شورا مطرح نشده و تصمیم اخذ شده از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس دولت گرفته شده است.
وی با بیان اینکه انحلال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ادغام آن با وزارتخانه دیگر در شورایعالی فضای مجازی حتی مطرح نیز نشده است، ادامه داد: رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت در این زمینه تصمیم گیری کرده است و این موضوع را نباید به هیچ وجه مربوط به تشکیل شورایعالی فضای مجازی و برنامه های آن دانست.
عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی کشور ادغام وزارت ارتباطات را مستلزم ارائه پیشنهاد به مجلس و رای نمایندگان مردم برشمرد.
عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی با بیان اینکه تا قبل از تشکیل این شورا، دغدغه های نهادهای امنیتی دفاعی کشور مربوط به مباحث امنیتی و دفاع سایبری بود که با حکم رهبری و تشکیل شورایعالی فضای مجازی مسائل دفاع سایبری و دغدغه های مدنظر رفع شد، افزود: در این راستا کمیسیون امنیت ذیل این شورا تمامی مسائل مربوط به دفاع سایبری کشور را عهده دار شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون در حوزه دفاع سایبری دغدغه ای وجود ندارد و مسائل مربوط به این بخش از سوی شورایعالی فضای مجازی در حال پیگیری است اما با این وجود ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در مجلس بررسی شود و این موضوع تاکنون از سوی دکتر احمدی نژاد در شورایعالی فضای مجازی مطرح نشده است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.