برگزاری جشن اهدای کتاب در مدارس تهران

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

تهران/ واحد مرکزی خبر / مکتوب /۰۸/۲۴
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از برگزاری جشن اهدای کتاب در مدارس پایتخت خبر داد.
رضا امانی در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: مراسم نمادین جشن اهدای کتاب iبه مناسبت هفته کتاب همزمان با دیگر مناطق کشور با حضور مسئولان آموزش و پرورش در دبستان زینبیه منطقه ۶ برگزار شد.
وی افزود: هدف از برگزاری این جشن این بود که دانش آموزان و اولیایشان کتبی را مطالعه کرده اند iبه مدارس هدیه کنند تا با نهادینه شدن این فرهنگ، ذخایر کتابخانه‌های کلاسی و آموزشگاهها افزایش یابد.
امانی گفت: آموزش و پرورش شهر تهران علاوه بر برگزاری این جشن، امسال نیز مانند سالهای تحصیلی قبل، بخشی از اعتباراتش را برای خرید و اهدای کتاب iبه کتابخانه‌های آموزشگاهی اختصاص داد.
وی برگزاری ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در هفته کتاب برشمرد و افزود: حدود ۶۰۰ نمایشگاه از این ۵۰ هزار نمایشگاه در شهر تهران برگزار شده است و مدیران مدارس iبه تناسب اعتبار و نیازمندیهایشان، کتب مورد نیازشان را از این نمایشگاهها تامین می‌کنند.
امانی گفت: این نمایشگاهها تا پایان سال تحصیلی دایر است و دانش آموزان می توانند کتب مورد نیاز خود را با تخفیف ۲۰ تا ۳۵ درصدی از آنها خریداری کنند.
وی افزود: نمایشگاه یاد یار مهربان نیز نمایشگاه دیگری است که با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و آموزش و پرورش همه ساله در iبهمن ماه برگزار و کتب موردنیاز مدارس در آن عرضه می گردد.
امانی گفت: اکنون در همه مدارس شهر تهران کتابخانه آموزشگاهی و در ۶۰ درصد مدارس ابتدایی پایتخت کتابخانه کلاسی دایر است و طبق برنامه ۴۰ درصد دیگر دبستانها نیز در آینده iبه این کتابخانه‌ها تجهیز می شوند.
میانگین سرانه کتاب دانش آموزان شهر تهران ۷ تا ۱۰ جلد اعلام شده است.


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.