برگزاری مراسم سوگواری رییس مذهب تشیع در سپاه امام صادق(ع)

خبرگزاری آریا – مراسم سوگواری ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در حسینیه عاشقان ثارا… سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت الاسلام علم الهدی از مشهد مقدس در این آیین سوگواری که صبح امروز سه شنبه برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه امام صادق(ع) در میان معصومین(ع) از یک امتیاز و خصوصیت ویژه ای برخوردار است.
استاد حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: این امام همام زمانی که به امامت رسیدند یک قرن از رحلت پیامر بزرگ اسلام گذشته بود و جامعه اسلامی در یک وضعیت خاصی به سر می برد و مسلمان منحصر در جزیره العرب نبودند بلکه مردم با سلیقه ها، آداب و فرهنگ های متفاوتی از سایر بلاد به اسلام گرویده بودند.
وی افزود: در آن زمان به دلیل گسترش دنیای اسلام دیگر نهضت اسلامی همانند عصر پیامبر پیش نمی رفت و می بایست به گونه ای دیگر مدیریت می شد که به همین منظور امام صادق(ع) به تربیت ۴ هزار شاگرد برای ترویج دین اسلام پرداخت.
حجت الاسلام علم الهدی با بیان اینکه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند مطالعه و بررسی دقیق زندگانی و سیره امام صادق(ع) هستیم، بیان داشت: سپاه پاسداران می بایست در این راه جلو دار امت اسلامی باشد.
وی خطاب به پاسداران گفت: شما باید با رفتار، کردار، اخلاق و منش پاسداری خود حلقه اتصال امت با ولایت بوده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار ننمایید.
در پایان یکی از مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی در سوگ این امام همام پرداخت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.