برگزاری مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان زبان فارسی دانشگاه داکا

۲۴اردیبهشت،

مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا در مرکز استاد-دانشجو (TSC) در دانشگاه داکا بنگلادش برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این مراسم از سوی گروه زبان و ادبیات فارس دانشگاه و با حضور دکتر شهید اختر حسین معاون دانشگاه، امینیان سفیر ایران در داکا، دکتر صدر الامین رییس دانشکده علوم انسانی، صوفی میزان الرحمان و دکتر طارق سراجی رییس گروه فارسی دانشگاه داکا برگزارشد.
“صدر الامین” در سخنانش، زبان فارسی را زبان، کشور بنگلادش و زبان اجداد این کشور نامید و به دانشجویان توصیه کرد برای دستیابی به انسانیت و فرهنگ غنی این زبان را بیاموزید.
“شهید اختر حسین”، گفت: از بین زبانهای خارجی، زبان فارسی بیشترین تأثیر را در بنگلادش داشته است. برای حصول انسانیت، عرفان و هنر باید فارسی را آموخت و در این عصر نیز برای دستیابی به علم و فناوری ایران این زبان لازم است.
وی افزود: من اطمینان دارم که ایران کشور اول در میان کشورهای اسلامی است.  
“سراجی”، با نقل شعر “گلی خوشبوی در حمام روزی …” از سعدی شیرازی به دانشجویان توصیه کرد که مانند شکوفه‌های گل خوشبو شوند تا دیگران نیز از بوی خوش آنها بهره‌مند شوند. او این بوی خوش را رایحه ادبیات فارسی دانست.
در این مراسم “امینیان”، سفیر ایران در بنگلادش به ارزش های معنوی و انسانی نهفته در ادبیات فارسی که می‌تواند پاسخگوی نیازهای داخلی انسان باشد، اشاره کرد.
وی بر ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات روز و ایجاد سایت کامپیوتری در بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا به منظور برقراری ارتباط منظم و تنگاتنگ با دانشگاههای ایران و بخش های زبان فارسی و سایر دانشگاههای جهان و تبادل تحقیقات و مقالات را یاد آور شد.
در پایان به دانشجویان فارغ التحصیل نیز لوحهایی به‌رسم یادبود اهدا شد. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.