برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران نشان از ثبات سیاسی ایران اسلامی دارد

علی اکبرآقایی روز پنجشنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : برگزاری شانزدهمین دوره اجلاس غیرمتعهدها در تهران نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی و در حساس ترین شرایط سیاسی جهان و منطقه است که کشورهای جهان سوم چشم امید به نتایج این اجلاس دوخته اند.

وی اظهار داشت: اعضای جنبش عدم تعهد در این اجلاس مسلما مبارزه با نژادپرستی ، تجاوز و اشغال کشورهای جهان و مقابله با اقدامات زورمدارانه جهان غرب را در الویت بحث های خود قرار خواهند داد.

آقایی اضافه کرد: برگزاری این اجلاس فرصتی مناسب برای شکستن دیوار تحریم ها و بحران ها است، از هم اکنون شیطان بزرگ نگران نتایج این اجلاس است ، آمریکا تلاش می کند با ترفندهای مختلف این اجلاس نتایج چشمگیری نداشته باشد.

نماینده مردم سلماس تاکید کرد: میزبانی تهران از اجلاس غیر متعهدها به تمام تبلیغات سوء استکبار جهانی خط بطلان خواهد کشید و به دنیا ثابت می کند که ایران اسلامی برخلاف ادعاهای استکبار نه تنها کشوری منزوی نیست بلکه از قدرت بسیار بالای دیپلماسی برخوردار است که می تواند تاثیرات بسیار بزرگ و پایداری در تحولات جهانی داشته باشد.

آقایی ادامه داد : همچنین این اجلاس باعث می شود ایران اسلامی نقش موثری در مدیریت تحولات منطقه ایفا کرده و در رشد و گسترش بیداری اسلامی را تقویت کند.

رئیس کمیسیون عمرانی مجلس تاکید کرد: ظرفیت بالای جمهوری اسلامی در مدیریت مسائل منطقه ای اهرم توانمندی است که می تواند نقش موثری در رشد و ترقی کشورهای عضو جنبش داشته باشد.

۸۱۳۵/۵۸۳/ ۱۶۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۷۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.