برگزاری اولین گردهمایی فعالان حوزه جهادی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

104-15.jpg

اولین گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه جهادی و گروه‌های خودجوش جهادی در استان ایلام در حال برگزاری است.

محسن زارعی – مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار «جوانان»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: اولین گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه جهادی، با تلاش اداره کل جوانان استان ایلام و همچنین موسسه بنیاد طلایه‌داران جهادی ۲۵ و ۲۶ آبان ماه سال جاری در استان ایلام برگزار می‌شود و در روز اول این گردهمایی نماینده مجلس استان ایلام، معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاونت سیاسی استانداری حضور دارند.

وی ادامه داد: در این گردهمایی ۱۵۰ گروه فعال جهادی از سراسر کشور حضور یافته‌اند و قرار است، سیاست‌های شبکه جهادی توسط گروه‌های مرجع (موسسه بنیاد طلایه‌داران جهادی) که حاوی مجوز از وزارت کشور iبه عنوان «شبکه جهادی» می باشند، تبیین شود.

زارعی اظهار کرد: شناسایی مناطق محروم، استفاده از ظرفیت جوانان روستایی مناطق محروم، هدایت جوانان محروم iبه سمت اشتغال، محرومیت‌زدایی از منطقه‌ای که خود گروه‌های جهادی در آن می باشند، از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی است که این فعالیت‌ها در بعضی از استان‌های کشور مانند ایلام و زنجان آغاز شده است و شاهد اشتغالزایی‌هایی در بین جوانان روستایی این استان‌ها هستیم.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد: در ادامه اولین گردهمایی فعالان حوزه جهادی برنامه کارگروه‌ها را داریم که قرار است در چهار کارگروه، حوزه‌های مبانی حرکت جهادی، مدیریت فرهنگی در برنامه‌های جهادی، فعالیت‌های سازندگی و برنامه‌های اشتغالزایی تشریح شود و این نقطه آغاز حرکت‌های جهادی است که سبب انسجام و همکاری گروه‌های جهادی می‌شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاهی در حاشیه برنامه فعالان حوزه جهادی برای iبه نمایش درآوردن فعالیت گروه‌های جهادی خبر داد.

زارعی، همچنین iبه دیگر برنامه‌های این گردهمایی اشاره و اعلام کرد: برنامه نشست‌های شبانه که iبه منظور تبادل تجربیات بین گروه‌های جهادی است را خواهیم داشت.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد برنامه‌های اختتامیه این گردهمایی نیز اظهار کرد: برنامه اختتامیه با حضور افشار قائم مقام وزیر کشور در مرکز امور اجتماعی برگزار می‌شود که جمع‌بندی مباحث کارگروه‌ها توسط گروه‌های مرجع موسسه بنیاد طلایه‌داران ارائه و این شبکه قرار است حرکت‌هایی که در حوزه جهادی انجام می‌دهد را اعلام کند.

وی ادامه داد: شبکه طلایه‌داران جهادی در حال حاضر با ۱۵ تشکل ثبت شده در حال فعالیت است و امیدواریم این ظرفیت افزایش یابد و گروه‌های خودجوش دیگری iبه این جمع اضافه شوند تا بتوان حرکت گروه‌های جهادی را iبه صورت سراسری در کشور پیش برد.

زارعی در پایان گفت: تبادل تجربیات گروه‌های موفق جهادی و نیز تجلیل از گروه‌های برتر جهادی از دیگر برنامه‌های روز اختتامیه است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.