برگزاری جشنواره ˈفیلم اولی هاˈ یک تجربه متفاوت است

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این هنرمند عرصه سینما ، تلویزیون و تئاتر در باره اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره فیلم اولی ها به خصوص برای جوان ها ایجاد انگیزه و تلاش می کند و چون تا به حال چنین جشنواره ای برای فیلم سازانی که تجربه ساخت فیلم اولشان را به دست می آورند وجود نداشته است.

بازیگر فیلم ˈدادستانˈ افزود: تشویق و اختصاص جایزه در جشنواره فیلم اولی ها سبب می شود فیلمسازان جوان برای ارایه و حضور موفق در جشنواره و فعالیت فیلم سازی تلاش بیشتری از خودبروز دهند.

نخستین جشن فارغ التحصیلی و جشنواره ˈفیلم اولی هاˈ را از ۲۳ تا ۲۶ شهریور انجمن سینمای جوانان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می کند.

** مهم ترین ملاک برای انتخاب فیلم های تجربی فرم و محتوا بود

عضو هیات انتخاب بخش تجربی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران محول کردن متولی گری حمایت از تولید فیلم های اول در سینمای حرفه ای به انجمن سینمای جوانان ایران را دارای تبعات مثبتی دانست.

پوران درخشنده درباره ملاک هایش برای انتخاب فیلم های بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: مهم ترین ملاک برای انتخاب فیلم ها فرم و محتوای آنها بود و اینکه کارگردان توانسته با تکیه بر قواعد فیلمسازی فرم را به خوبی در ساختار فیلم مورد استفاده قرار دهد .

کارگردان فیلم ˈرابطهˈ با یادآوری این مساله که فیلم های کمی واجد ویژگی های یادشده بودند تاکید کرد: بیشتر فیلم های که برای حضور در این بخش اعلام آمادگی کرده بودند، سازندگان شان نتوانسته اند خیلی ساختار درست فیلم تجربی را نشان دهند.

کارگردان فیلم ˈپرنده کوچک خوشبختیˈ به موفقیت نسبی فیلمسازان تجربی در پرداختن به مضمون های متفاوت اشاره کرد و یادآورشد : در بسیاری از فیلم های تجربی از مضامین نو کمتر استفاده شده است.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۰ تا ۱۶ مهرماه امسال برگزار می شود.

** نمایش فیلم های جشنواره نماز ونیایش در سیما

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم گفت: فیلم های جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در شبکه های سیما به نمایش در می آید.

سید رسول موسوی نژادیان به اهداف برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین اشاره کرد و ادامه داد: تشویق و ترغیب هنرمندان برای تولید آثار فاخر دینی از مهم ترین اهدافی است که این رویداد دنبال می کند.

وی با تاکید براینکه ترویج فرهنگ دینی در زمان کنونی به شیوه های قدیمی پاسخگوی نیازهای مخاطبان نیست تاکید کرد: استفاده از قالب هنر به ویژه سینما بهترین شیوه ممکن برای انتقال فرهنگ دینی به شمار می رود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین از راهکارهای انتقال فرهنگ دینی به شمار می رود که با همکاری انجمن سینمای جوانان به صورت هر دوسال یکبار برگزار می شود.

پنجمین جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین از دوم تا پنجم بهمن ماه امسال به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد.

فراهنگ**۹۲۶۶


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.