برگزاری جشنواره قرآن دانشجویان دانشگاه جامع از امروز

برگزاری جشنواره قرآن دانشجویان دانشگاه جامع از امروز

پورتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: هشتمین جشنواره قرآن دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی امروز شنبه ۱۸ شهریورماه افتتاح می‌شود.

یوسف رستمی، دبیر هشتمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره صبح امروز شنبه ۱۸ شهریورماه با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: این جشنواره با حضور دانشجویان سراسر کشور در چهار بخش شفاهی، کتبی، حفظ و بخش ادبی، هنری و پژوهشی برگزار می‌شود.

دبیر هشتمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ‌بخش شفاهی این جشنواره شامل قرائت، تحقیق و ترتیل است و قرآن‌شناسی، فرازهای قرآن و عترت و سیره معصومین بخش‌های کتبی مفاهیم این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: رشته‌های ادبی، هنری و پژوهشی امسال برای نخستین بار به هشتمین جشنواره قرانی دانشجویان علمی کاربردی اضافه شده است.

رستمی با بیان اینکه وبلاگ‌نویسی، مقاله‌نویسی و تالیف کتاب در قالب رشته پژوهشی این جشنواره تعریف شده است، افزود: مجموعاً ۴۲ اثر به این بخش ارسال شده که براساس آرای داوران از پنج اثر برتر تجلیل می‌شود.

وی تعداد آثار ارسال شده به بخش ادبی هنری را ۱۵۰ اثر عنوان کرد و گفت: آثار ارسال شده شامل خوشنویسی، تهذیب، عکس، نمایشنامه، فیلمنامه، شعر، داستان و تواشیح است که در پایان از ۱۹ نفر تقدیر می‌شود.

رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان کردستان  خاطرنشان کرد: در بخش کتبی ۶۰ نفر و در بخش شفاهی ۱۱۵ نفر به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

وی همچنین از رونمایی تمبر یادبود این جشنواره خبر داد و گفت: این تمبر به منظور مستند و ثبت کردن جشنواره رونمایی می‌شود.

دبیر هشتمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: شناساندن ظرفیت‌های بالای دینی و مذهبی استان کردستان به شرکت‌کنندگان، افزایش روحیه فعالین حوزه قرآنی و ایجاد فضای معنوی در کردستان از مهم‌ترین آثار برگزاری این جشنواره است.

رستمی در ادامه اظهار داشت: معرفی حماسه‌های دوران انقلاب ، حضور در گلزار شهدای گمنام، بازدید از خانه کرد و مسجد جامع سنندج از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

جشنواره قرآن

 

دانشجویان

 

دانشگاه جامع


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.