برگزاری جشن بزرگ غدیر در کوالالامپور مالزی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

ghadir.gif

جشن بزرگ عید غدیر با حضور ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش تفسیری ایسنا از مالزی، ایرانیان مقیم مالزی با حضور در محل سالن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در کوالالامپور فرا رسیدن غدیر خم، عید امامت و ولایت را جشن گرفتند.

این مراسم که سازماندهی آن را رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی بر عهده داشت، پس اقامه نماز مغرب و عشاء و قرائت قران کریم با حضور ایرانیان مقیم، دانشجویان، دانش آموزان و کارگزاران نظام برگزار شد.

رسولی محلاتی به عنوان سخنران این مراسم پس از تبریک ایام مبارک غدیر خم عید ولایت و امامت به همه شیعیان آن حضرت با قرائت حدیث ثقلین طی سخنانی در خصوص وظیفه ما در خصوص امامت علی (ع) گفت: شیعه واقعی علی کسی است که رفتارش و گفتارش علی وار باشد. سنخیت پیدا نمودن با مقام والای علی(ع) سبب نزدیکی با آن حضرت و شیعه واقعی شدن خواهد شد.

پخش کلیپ غدیر، اجرای مولودی و اشعار مذهبی در خصوص ایام مبارک غدیر توسط خلیفه، مداح اهل بیت عصمت و طهارت، اجرای موسیقی سنتی توسط دانشجویان ایرانی مقیم کوالالامپور، برگزاری مسابقه فرهنگی و اجرای سرود در وصف مولای متقیان علی (ع) توسط گروه‌های دانش‌آموزی مجتمع‌های پسرانه و دخترانه امام خمینی (ره) و اهدا جوانز مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.