برگزاری دور دوم انتخابات چپ‌های ایتالیا

۱۲م آذر ،

دو کاندیدای برنده دور اول انتخابات مقدماتی حزب چپ میانه‌ ایتالیا امروز (یکشنبه) در دور دوم این انتخابات، رقابتی سرنوشت‌ساز برای تعیین نامزد حزب با هدف شرکت در انتخابات پارلمانی آتی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دور دوم انتخابات مقدماتی حزب چپ میانه‌ ایتالیا مشخص می‌کند از میان دو کاندیدای اصلی یعنی “پی‌یرلوییجی برسانی” ۶۱ ساله و “ماتئو رنزی” ۳۷ ساله چه کسی برگزیده خواهد شد تا کاندیدای این حزب در انتخابات پارلمانی در اوایل سال آینده میلادی باشد.

این در حالی است که هنوز کاندیدای حزب راست میانه‌ نیز برای شرکت در انتخابات آتی ایتالیا تعیین نشده است. پیروز انتخابات آتی جانشین ماریو مونتی، اول وزیر ایتالیا می‌شود.

اغلب نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که پی‌یر لوییجی برسانی پیروز می‌شود و ماتئو رنزی را شکست خواهد داد.

بازارهای ایتالیا اکنون از بابت ائتلاف برسانی ۶۱ ساله با حزبی تحت عنوان “چپ، محیط زیست و آزادی” نگران می باشند اما هر دو کاندیدا متعهد شده‌اند تا نظم بودجه‌ای آغاز شده توسط ماریو مونتی را ادامه دهند. آنها بر رشد اقتصادی و کاستی از فشارها بر کارگران و مستمری‌بگیران تاکید دارند.

روز یکشنبه هفته قبل برسانی توانست در دور اول انتخابات مقدماتی حزب چپ میانه‌ دموکراتیک ۹ / ۴۴ درصد از آرا را کسب کند و رنزی که خود را یک اصلاح‌طلب می‌داند توانست ۵ / ۳۵ درصد از آرا را کسب کند.

یک نظرسنجی تازه نشان داد پی‌یر لوییجی برسانی که رهبر حزب دموکراتیک است در دور دوم انتخابات مقدماتی این حزب ۵۳ الی ۵۷ درصد رای کسب کرده و ماتئو رنزی که شهردار شهر فلورانس است ۴۳ الی ۴۷ درصد رای را به دست می‌آورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.