برگزاری راهپیمایی روز قدس در ۷۰ کشور جهان

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به بعد بین‌المللی مسئله فلسطین راهپیمایی روز قدس امسال در ۷۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم رمضان شریف پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با آیت‌الله مکارم‌شیرازی اظهار داشت: ستاد انتفاضه و قدس به موازات ستاد دهه فجر که برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکیل شده، مسئولیت برگزاری راهپیمایی روز قدس را به عهده دارد.

وی ادامه داد: در طول ۳۳ سال گذشته با وجود فشارهای رسانه‌ای دشمن علیه روز قدس، اقدامات مثبتی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس در سطح بین‌المللی صورت گرفته است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان داشت: این موضوع موجب شده که هر سال موضوع فلسطین به صورت جدی در معرض افکار عمومی قرار گرفته و رسانه‌ها و اهل قلم در سراسر دنیا به قضیه فلسطین اشغالی بپردازند.

وی با اشاره به تاریخچه مبارزات ملت مظلوم فلسطین افزود: در روند مبارزاتی که فلسطینی‌ها داشته‌اند، ابتکار عمل در دوره‌ای به دست گروه‌های مارکسیستی بود و پس از آن ناسیونالیست‌ها وارد میدان شدند.

شریف خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، به تدریج گرایش‌های مذهبی در میان مبارزان فلسطینی قدرت گرفت به گونه‌ای که در سال‌های گذشته، جریان مسلط و تاثیرگذار مقاومت با شعارهای اسلامی پیش می‌رود.

وی با اشاره به تاثیر راهپیمایی روز قدس در جهان ادامه داد: در حال حاضر ستاد خارجی انتفاضه و قدس در بیش از ۷۰ کشور جهان زمینه را برای برگزاری راهپیمایی فراهم می‌کند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به استقبال مسلمانان جهان از برگزاری راهپیمایی روز قدس گفت: در برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی جمعیت‌های قابل ملاحظه‌ای در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

وی ابراز داشت: جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه گروه‌های مقاوم فلسطینی و لبنانی و عملکرد جریان مقاومت در سال‌های اخیر شرایط را به نفع گفتمان انقلاب اسلامی تغییر داده است.

شریف ادامه داد: در داخل کشور نیز پرسش‌هایی در زمینه چرایی دفاع از فلسطین و جریان مقاومت اسلامی مطرح می‌شد که در طول سال‌های اخیر و به خصوص پس از شرارت‌هایی که اسرائیلی‌ها علیه دانشمندان ما داشته‌اند، بسیار کم شده و تقریبا به صفر رسیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مطالبه افکار عمومی در کشور در این راستا است که چرا نظام علیه شرارت‌های اسرائیل اقدام عملی انجام نمی‌دهد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر فضای داخلی کشور برای پرداختن به موضوع فلسطین بسیار مناسب است.

وی با اشاره به اینکه جریان مقاومت در سطح بین‌المللی در شرایط خوبی قرار دارد خاطر نشان کرد: امروز فشار همه‌جانبه به سوریه بزرگ‌ترین چالش مقاومت در سطح بین‌الملل است.

شریف گفت: این فشارها به این دلیل است که سوری‌ها در خط مقدم جبهه مقاومت قرار داشته و مانع بزرگی برای استکبار بودند.

وی ادامه داد: اهمیت سوریه برای انقلاب اسلامی به این دلیل بود که این کشور نقش پل ارتباطی میان ایران و نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین را بازی می‌کرد و دشمن تلاش می‌کند این راه را از جمهوری اسلامی گرفته و خط مبارزه را دچار مشکل کند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: به همین منظور امسال ستاد انتفاضه و قدس فعالیتی را در بعد رسانه‌ای و در بعد گفتمان‌سازی آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: این تحولات در سوریه و فشارهای استکبار ضرورتی را در این زمینه به وجود آورده که ملت ما با حضور یکپارچه در صحنه، مانند ۳۳ سال گذشته توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.