برگزاری رزمایش «الی بیت المقدس» در خلیج فارس

۳۰م دیماه ،

معاون عملیات بسیج سازمان بسیج مستضعفان گفت: رزمایش «الی بیت المقدس» با حضور ده‌ها گردان از نیروهای واکنش سریع بسیج در سواحل خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان با رمز محمد رسول الله (ص) از صبح امروز آغاز شد.

سرهنگ پاسدار نصرت‌الله سیف افزود: این رزمایش تا پایان امروز با فراخوانی یگان‌ها و بازخوانی آموزش‌ها ادامه می‌یابد و امشب نیز اجرای تمرین رزم شبانه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: مرحله اصلی رزمایش الی بیت المقدس فردا با اجرای تمرین دفاع از کوی و برزن، دفاع ساحلی و عملیات امداد و نجات ساحلی و مرزی با حضور گروه‌های داوری از ستادکل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و سازمان بسیج برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رزمایش، بیش از ده‌ها گردان بیت‌المقدس بسیج در سواحل هرمزگان برای پشتیبانی از یگان‌های دریایی و زمینی مستقر در منطقه، عملیات دفاع از ساحل را تمرین می‌کنند.

معاون عملیات بسیج سازمان بسیج ارتقای آمادگی نیروهای بسیج برای مقابله با تهدیدات نرم، نیمه سخت و سخت دشمن و تمرین مقابله با حوادث غیرمترقبه را از مهمترین اهداف اجرای این رزمایش برشمرد.

وی همچنین گفت: آموزش نظامی بیش از ۲ میلیون نفر از نیروهای تازه جذب شده بسیج در اردوهای عملی به زودی همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود و جایگاه این نیروها پس از کسب موفقیت در این آموزش‌ها از عادی به فعال ارتقاء می‌یابد.

رزمایش الی بیت المقدس یگان‌های واکنش سریع بسیج تاکنون در ۲۱ استان با موفقیت برگزار شده است و تا پایان سال در دیگر استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.