برگزاری ششمین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

به مناسبت هفته کتاب؛

انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی امسال و در ایام بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ششمین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی را برگزار می‌کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ستاد خبری هفته کتاب؛ انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی هر ساله با هدف تجهیز کتابخانه‌های مراکز آموزش عالی نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی را برگزار می‌کند. این اتفاق پس از چهار سال برگزاری، سال قبل به سبب محقق نشدن بودجه مورد نیاز و بعضی مشکلات اقتصادی برگزار نشد و انجمن قصد دارد امسال ششمین دوره را برگزار کند.

بنابر این گزارش، این نمایشگاه علاوه بر فروش کتاب، شاهد اجرای برنامه‌های جنبی چون نشست و سمینارهای تخصصی نیز خواهد بود.

مسعود پایدار، عضو هیات مدیره این انجمن در این‌باره گفت: امسال در پیشنهاد برگزاری نمایشگاه، به مکان آن نیز اشاره شده و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستیم به جای ارائه یارانه به ناشران برای ارائه تخفیف، در تامین مکان نمایشگاه مشارکت کند تا بتوانیم این اتفاق را در ادامه نمایشگاه “یاد یار مهربان” در فضایی چون ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی روبروی مصلی یا هر مکان مناسب دیگری برگزار کنیم.

به گفته وی، نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با هدف تسهیل دسترسی به کتاب و اهدای کتاب به کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد و در سال دهم فعالیت خود، بیش از ۱۲۰ عضو دارد.

گفتنی است، بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۵ آبان ماه تا ۲ آذر ماه سال‌جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.