برگزاری محافل قرآنی رمضان و بوستانهای اسلامشهر

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون امور فرهنگی دارالقرآن شهرداری اسلامشهر از برگزاری محافل قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در سطح پارک های این شهرستان خبر داد.

فرمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به غنی شدن مساجد ازلحاظ چگونگی بر پایی محافل قرآنی، فصل تابستان و حضور بیشتر مردم در پارکها درساعات افطار و پس از آن را فرصت مناسبی جهت ترویج فعالیتهای قرآنی بالأخص در اشخاصی دانست که به سبب مسائل کاری و . . .  گرایش کمتری به مسجد داشته اند.
وی اظهار داشت: این محافل با حضور قاریان، گروه تواشیح و حافظان برتر اسلامشهری نظیر آقای رجبی دارنده مقام اول مسابقات حفظ بین المللی اجرا خواهد شد.
فرمانی افزود: علاوه بر برگزاری برنامه های فوق در این پارک ها چادری تحت عنوان خیمه معرفت دایر گردیده که با حضور مشاورین مجرب در زمینه های خانوادگی، مذهبی و روانشناسی آماده ارائه پاسخگوئی به شهروندان است.
وی ادامه داد: ایستگاه قرآن بخوان جایزه بگیر و مسابقه نقاشی با محوریت ماه مبارک رمضان ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال از اقدامات دیگر این طرح است ضمن اینکه به منظور ترغیب کودکان و نوجوانان به قرآن به تمامی شرکت کنندگان جوایزی اهدا خواهد شد.
وی اطلاع رسانی این طرح را از طریق بنرهای نصب شده در مکانهای پر تردد، ارسال پیامک ، دعوت نامه و پوسترهای کوچک از طریق مساجد نزدیک پارک ها دانست و افزود: این محافل قرآنی و سطح پارکهای شهید ندائی، توحید و تقوی به ترتیب در تاریخهای ۲۷ تیر، اول و دهم مرداد ماه تشکیل می گردد.
فرمانی تصریح کرد: خیمه معرفت ۱٫۵ الی ۲ ساعت قبل از افطار ومحافل قرآنی پس از افطار از ساعت ۲۱ الی ۲۳ در سطح این پارکها بر پا خواهد شد.
وی ویژه برنامه ولادت امام حسن مجتبی (ع) در شب تولد ایشان، تفسیر ۵ دقیقه ای موضوعی در خصوص تفهیم مطالب قرآنی را نیز از دیگر برنامه های این طرح دار القران درماه مبارک رمضان دانست و اظهار داشت: علاوه بر این محافل برنامه های قرآنی در مساجد شهرستان با مشارکت سخت افزاری خود مساجد و نرم افزاری دارالقرآن برگزار خواهد شد. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.