برگزاری نشست وزیران نفت عضو اکو به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری سومین نشست وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) تا اطلاع ثانوی در تهران به تعویق افتاد.

بر این اساس، قرار بود این نشست با حضور وزیران نفت و انرژی ۱۰ کشور عضو سازمان اکو شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان و افغانستان هفته جاری در تهران برگزار ‌شود.

 

یک مقام مسئول در وزارت نفت دلیل به تعویق افتادن نشست ۱۰ جانبه وزیران نفت کشورهای عضو اکو را در تغییر در دولت و کابینه دو کشور عضو اعلام کرد و گفت: این کشورهای با مکاتباتی خواستار به تعویق افتادن نشست تهران شده اند.

 

قرار بود در این نشست چند جانبه، یک بسته جدید توسط رستم قاسمی وزیر نفت ایران به وزیران نفت و انرژی سایر کشورهای عضو اکو ارائه شود ضمن آنکه در حاشیه این اجلاس دیدار و گفتگوی جداگانه ای بین وزیر نفت ایران و برخی از کشورهای عضو همچون پاکستان، ترکیه و افغانستان در دستور کار قرار گرفته است.
 
در حال حاضر منشور انرژی کشورهای عضو اکو با مشارکت موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی تدوین شده است که جزئیات آن مورد تایید دبیرکل این سازمان قرار گرفته است.
 
تشکیل منطقه ویژه اقتصادی میان کشورهای عضو اکو، تسریع در ارائه تسهیلات مالی، تجهیزات و پیگیری عضویت برخی از کشورهای منطقه برای عضویت در اکو از مهمترین محورهای برگزاری این نشست بین‌المللی سه روزه در تهران است.

 

“گسترش تجارت آزاد منطقه‌ای انرژی بین کشورهای عضو اکو” مهمترین محور برگزاری این نشست ۱۰ جانبه در تهران بود.

محمد یحیی معرفی دبیرکل سازمان اکو و رستم قاسمی وزیر نفت هم در روزهای اخیر گفتگوهایی به منظور برگزاری این اجلاس بین المللی انجام داده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.