برگزاری نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه کشور در تاجیکستان

معاون رییس جمهور گفت: با حضور فعال و موثر در نمایشگاه های بین المللی و نیز برگزاری نمایشگاه های تخصصی مناطق آزاد و ویژه در بازارهای هدف خارجی، امکان ارائه بیشتر فرصت های سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، تجاری و گردشگری فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید بقایی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برگزاری نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد را در تاجیکستان گام اول و مهمی برای رسیدن به اهداف مناطق آزاد در سال جاری دانست و افزود: شرکت فعال نمایشگاه های مناطق آزاد می تواند ظرفیت ها و توانمندی های این مناطق را در عرصه اقتصاد کشور به بازار کشورهای هدف بهتر معرفی کند.  
 
وی در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه کشور در تاجیکستان گفت: این نمایشگاه با هدف توسعه فعالیت های اقتصادی، تجاری و صنعتی و نیز رشد و گسترش مناسبات فرهنگی میان دو کشور طی روزهای ۲۵ تا ۲۸ مهرماه سال جاری در محل خانه ایران واقع در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار خواهد شد.  
 
همچنین در بخش جنبی این نمایشگاه، سه نمایشگاه با موضوع کتاب، عکس و پوستر و صنایع دستی و هنرهای سنتی با هدف ارائه اشتراکات فرهنگی، قومی، هنری و فولکلور دو کشور ایران و تاجیکستان برگزار می شود. در این خصوص به شکل کامل به توان و قابلیت های بومی و فولکلوریک مناطق آزاد و ویژه کشور اتکا شده است.
 
وی افزود: برگزاری چند نوبت برنامه ویژه «شب ایرانی» همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و کارگاه های زنده صنایع دستی در محل نمایشگاه، از دیگر برنامه های این نمایشگاه در طول ایام برگزاری خواهد بود.
 
بقایی در پایان، به برگزاری یک نشست تخصصی میان مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه با مسئولان اقتصادی تاجیکستان و نیز سرمایه گذاران تاجیکی در جریان این نمایشگاه و نیز اعزام هیأت تجاری بازرگانی ویژه مناطق آزاد به سه شهر قرغان تپه، کولاب و خجند در تاجیکستان به منظور بازدید از امکانات تجاری و قابلیت های سرمایه گذاری آن ها اشاره کرد. /ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.