برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری ممتاز: پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور از ۲۳ تا ۲۶ آذربا حضور و مشارکت صدها مرکز تحقیقاتی، دانشگاهی، پارک های علم و فناوری، پژوهشگاهها و مراکز علمی نقاط مختلف کشور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ستاد خبری پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری در این نمایشگاه که همزمان با بزرگداشت هفته ی ملی پژوهش و فناوری برپا می شود، بیش از ۲۵۰ مرکز تحقیقاتی و علمی، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان وابسته به این حوزه، آخرین یافته های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه و به نمایش عموم خواهند گذاشت.

پازدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور که بزرگ ترین رویداد عرصه تحقیقات و پژوهش کشور محسوب می شود، در دو بخش پژوهش و فن بازار است و در بخش پژوهش؛ دانشگاههای معتبر کشور، موسسات آموزش عالی ، پژوهشکده های بزرگ که در دانش های بنیادین فعالیت دارند، معاونت های پژوهشی وزارتخانه ها، سازمان های دولتی و خصوصی و معاونت پژوهشی نهادهای علمی و پژوهشی کشور، معاونت های پژوهشی بانکها، بیمه و اتحادیه ها و انجمن های علمی نهادها و ارگان های دولتی و خصوصی ، نهاد های نیروی مسلح و انتظامی حضور دارند.

در بخش فن بازار نیز مراکز رشد، پارک های علمی و فناوری ، شرکت های دانش بنیان ، شرکت های صنعتی که در زمینه تحقیق و توسعه R ampersand D فعالیت موثر دارند، حضور می یابند.

در این نمایشگاه، هفدهمین جشنواره بتن و زلزله با رویکرد مقاوم سازی و سبک سازی بنا و ساختمان شامل تجلیل از پژوهشهای برتر، تجلیل از مقالات برتر، اساتید برتر و دانشجویان برتر حوزه صنعت بتن کشور و همچنین مسابقات دانشجوئی بتن و زلزله برگزار خواهد شد که برترین ها و برگزیده های این مسابقه از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

برگزاری چندیدن گردهمایی و همایش، کارگاههای آموزشی و نشست های تخصصی با حضور وزرا و مسئولان لشکری و کشوری بخش دیگری از برنامه های جانبی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور است.

شناسایی توانمندی‏های پژوهش و فناوری دانشگاه‏ها و مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر، تجاری سازی یافته‏های پژوهش و فناوری(فن بازار)، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و همچنین نهادینه کردن پژوهش و فناوری در سطح جامعه، بخشی از اهداف برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور اعلام شده است.

نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور که در سالن های ۸-۹-۱۰-۱۱-۱۲-۱۳ و ۲۷ برگزار خواهد شد، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در این نمایشگاه، پژوهشگران و فناوران برتر با حضور در نمایشگاه به ارائه دستاوردها و توانمندی های خود خواهند پرداخت و علاوه بر آن تمام دستگاه های مرتبط با پژوهش و فناوری در این رویداد ملی حضور خواهند داشت و بخش صنعت هم به عنوان خریدار دستاوردهای پژوهش و فناوری با هدف معرفی نیازهای پژوهشی و فناورانه خود به پژوهشگران و فناوران در نمایشگاه حضور می یابند.

در بخش فن بازار این نمایشگاه ؛ توانمندی های همه مراکز دانشگاهی، پژوهشگاه ها، پژوهشکده ها، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی در حوزه فناوری های قابل تجاری سازی به نحو شایسته در فن بازار به معرض دید مخاطبان گذاشته می شود و برنامه های متنوعی از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط و جلسات میزگرد مشترک متشکل از صنعت گران، فناوران، تأمین کنندگان منابع مالی و کارگزاران حوزه فناوری و برپا خواهد شد.
 
پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

– .

آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.