برگزاری هفتمین کنگره ملی دانش اعتیاد در دانشگاه علوم پزشکی ایران

اردیبهشت ۱۴۰۳

هفتمین کنگره ملی دانش اعتیاد با محوریت “مداخلات چند بعدی زیستی، روانی و اجتماعی در پیشگیری و درمان اعتیاد ۲۰ شهریور ماه به مدت سه روز در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می گردد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ رئیس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در کنگره امسال ضمن ارائه مقالات حوزه اعتیاد در سطح کشور از برترین دانشمندان این حوزه نیز به عنوان سخنران دعوت به عمل آمده است.

دکتر محمد تقی جغتائی با اشاره به اینکه امروز بزرگترین مسئله‌ای که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، اعتیاد است؛ اظهار داشت: چنانچه تحقیقات در این زمینه به نحوی شایسته جهت دهی شود، می توان ادعا کرد که در درمان، پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم توفیق بزرگی را به دست آورده ایم.

وی گفت: مسئله اعتیاد مانند دیگر بیماری ها نیست که فقط خود فرد را درگیر کند بلکه هم توان فرد را می‌گیرد هم نیروی فعال جامعه را از چرخه خارج می‌کند و در نهایت خانواده را درگیر می‌کند.  وی اینگونه ادامه داد که با گسترش روزافزون ابتلا به سوء مصرف مواد مخدر و محرک، لزوم گسترش درمان های تازه پزشکی و روانشناختی در این زمینه نیز بیش از پیش آشکار می گردد.

 دکتر جغتائی خاطر نشان کرد: در کنگره پیش رو نیز تلاش شده است تا ضمن دعوت از متخصصان و مسئولان حوزه اعتیاد و طرح مشکلات این حوزه، فرصتی مهیا شود تا از نزدیک چالش های مربوط، مورد بررسی موشکافانه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: هفتمین کنگره سالیانه دانش اعتیاد با همکاری و مساعدت ستاد مبارزه با مواد مخدر، مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه شهید بهشتی، انجمن علوم تشریح ایران، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مرکز ملی مطالعات اعتیاد، انجمن روانشناسی ایران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران برگزار می گردد.

بنابر این گزارش؛ بیولوژی اعتیاد، ژنتیک و اپی‌ژنتیک، تشخیص و سنجش اعتیاد، مصرف الکل و عوارض آن،  روان درمانی‌های اعتیاد، رفتارهای جنسی در سوءمصرف مواد، پرستاری و مددکاری در اعتیاد،  مشکلات جسمی در مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد، پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد،  پیشگیری از اعتیاد، اعتیاد و مسایل قانونی و درمان و بازتوانی در اعتیاد از جمله محورهای مورد بحث و تبادل نظر در کنگره فوق است. این کنگره دارای حداکثر امتیاز بازآموزی برای پزشکان، روانپزشکان، روان شناسان، مشاوران، پرستاران، مددکاران، عصب شناسان، بافت شناسان است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.