برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب در دانشگاه های پایتخت

برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب در دانشگاه های پایتخت برای نخستین بار توسط مرکز نشر دانشگاهی صورت گرفت که با استقبال کم نظیر استادان و دانشجویان روبرو شد.

محمد دبیر مقدم، استاد دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  افزایش زمان برگزاری نمایشگاه نقش به سزایی در بالا بردن رضایتمندی دانشجویان و استادان داشته چرا که با توجه به زمان برگزاری نمایشگاه در هفته های آغازین مهر فرصتی برای استادان فراهم می شود تا با مراجعه به آنها، عنوان های مختلف کتاب ها را به نحوه شایسته و مطلوبی انتخاب و به دانشجویان معرفی کند.

وی افزود: به دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه ها پیشنهاد کردم که بهتر است کتاب های حوزه علوم انسانی در فضایی مجزا مورد بازدید علاقمندان و دانشجویان قرار گیرد.

** هدف اصلی مرکز نشر تامین حداکثر رضایت دانشجویان بود

در ادامه میقاتی استاد دانشگاه خوارزمی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در برهه ای حساس از نوسان قمیت کاغذ و تخفیف مناسب برای کتاب ها حرکتی مناسب است که البته انجام چنین اقداماتی تنها از مرکز نشر دانشگاهی انتظار می رود.

وی افزود: به دلیل فاصله زیادی که بین دانشگاه های خارج از تهران با دفاتر انتشارات و مراکز فروش کتاب وجود دارد، برگزاری نمایشگاه کتاب در سایر شهرستان ها با استقبال دانشجویان روبه رو می شود و نمایشگاه کتاب مرکز نشر دانشگاهی در دانشگاه خوارزمی استان البرز نیز از این قاعده مستثنی نیست.

میقاتی تصریح کرد: هدف اصلی مرکز نشر تامین حداکثر رضایت دانشجویان بود، اما حضور نیافتن سایر دانشگاه ها در این نمایشگاه، انتقادی بزرگ از سوی دانشجویان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: البته ناگفته نماند به دلیل دسترسی مرکز نشر دانشگاهی به کتاب های سایر دانشگاه ها از طریق شبکه شعف (شبکه عرضه کتاب های دانشگاهی) برگزاری نمایشگاه در ابعادی وسیع تر جز برنامه های اصلی بهمن حاجی پور ریاست مرکز نشر دانشگاهی است که در آینده ای نه چندان دور به اجرا در می آید./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.