برگزاری کارگاه هوش مصنوعی بازی‌های رایانه‌ای در انستیتو ملی بازی‌سازی

۰۳م آذر ،

کارگاه هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای پنجشنبه قبل، دوم آذرماه، در انستیتو ملی بازی‌سازی برگزار ‌شد.

به گزارش هنرآنلاین، انستیتو ملی بازی‌سازی در جهت ارتقای سطح علمی بازی‌سازان و متخصصین نرم افزار، در حوزه مباحث فنی اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای کرد.

خاستگاه هوش مصنوعی، تعاریف هوش مصنوعی، نگاه‌ها و رویکردها به هوش مصنوعی، ابزارهای معمول در هوش مصنوعی، آزمون تورینگ و اتاق چینی‌ها، نحوه نگاه به هوشمندی و انتظار طراحان بازی از هوش مصنوعی، مسیریابی به عنوان یکی از فعالیت‌هایی که همه بازی‌ها به آن نیاز دارند، بررسی الگوریتم‌ای مسیریابی معمول و راهکارهای حل آن، در این جا روی یکی از تازهترین راهکارهای برخورد با مسئله مسیریابی یعنی navigation mesh از مطالب مدنظر برای ارایه در این کارگاه بود.

در بخش دوم کارگاه تخصصی هوش مصنوعی به بحث تصمیم سازی در عامل‌های هوشمند و بعضی روش‌های موجود پرداخته  شد که ازاین جمله می‌توان به ماشین حالت، ماشین حالت سلسله مراتبی، مدل مارکوف و درخت های تصمیم اشاره کرد.

در این کارگاه حاضرین با مفاهیم و چیستی هوش مصنوعی آشنا و یک دید کلی از هوش مصنوعی و کاربردهای آن در حوزه بازی‌های رایانه‌ای پیدا کردند و به تفاوت‌های هوش مصنوعی در محیط‌های آکادمیک و بازی‌های رایانه‌ای پی بردند.

پایان پیام/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.