برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی نواحی خلیج فارس معرفی شدند

۰۹اردیبهشت،

نخستین جشنواره ملی موسیقی نواحی خلیج فارس که در استان خراسان شمالی(بجنورد) در جریان بود شب قبل با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی به کار خود پایان داد.

به گزارش هنرآنلاین، مراسم اختتامیه این جشنواره در تالار آفتاب کمپ پتروشیمی بجنورد برگزار شد که طی آن اعضای هیئت داوران متشکل از هوشنگ جاوید، هادی منتظری و حسین حصاری برگزیدگان جشنواره را معرفی کردند.

در بخش گروه نوازی این جشنواره عنوان دوم مشترکا به گروه«جولان» به سرپرستی موسی الرضا ولی نژاد از شیروان استان خراسان شمالی و گروه موسیقی«آساک» به سرپرستی رضا غلامی از قوچان استان خراسان رضوی رسید. در این بخش هیئت داوران رتبه اول و سومی معرفی نکرد.

در بخش تکنوازی نیز هیئت داوران در رشته تکنوازی قشمه کسی را حائز رتبه اول اعلام نکرد و از میان هنرمندان شرکت کننده جهانگیر شکوهی ، محمدعلی آبادی از استان خراسان شمالی را مشترکا حائز رتبه دوم و«حسین طی بود» نیز از این استان را به عنوان رتبه سوم اعلام کرد.

همچنین در تکنوازی دوتار جنوب خراسان هیئت داوران مجید محولاتی رضایی و حسن عابدینی هر دو از استان خراسان رضوی را به طور مشترک حائز رتبه دوم اعلام کرد و در این بخش نیز رتبه اول و سوم اعلام نکرد.

بر اساس رأی هیئت داوران در بخش تکنوازی دوتار شمال خراسان با اجرای نوازندگی تنها علیرضا امانی از استان خراسان رضوی و «غلامحسین غلامی بزآباد» از خراسان شمالی را مشترکا حائز رتبه اول و حسن تایانلویی بیک نیز از خراسان شمالی به عنوان برگزیده دوم معرفی کرد و این بخش رتبه سوم نداشت.

همینطور اعضای هیئت داوری آثار موسیقایی این جشنواره در بخش تکنوازی با روایت خوانی به همراه دوتار رضا علی اکبری و رحیم رضایی هر دو از خراسان شمالی به طور مشترک دوم و محمد مهدی گوهری بجنورد، محمد حسن پور نیز از خراسان شمالی مشترکا به عنوان نفرات برگزیده در رده سوم معرفی کردند و رتبه اولی اعلام نکردند.

در این بخش احمد سجادی از هنرمندان جوان خراسان شمالی لوح تقدیر هیئت داوران را دریافت کرد. در این راستا همچنین برای خلق تصاویر ماندگار اساتید موسیقی مقامی از حسن فرهادی هنرمند و عکاس بجنوردی نیز به شکل تقدیر شد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.