بزرگترین عرضه تاریخ خصوصی سازی تا دو هفته آینده/”بورس” ۸۳ هزار واحدی شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

۱۷ درصد هلدینگ خلیج فارس به صورت بلوکی و ۳ درصد این شرکت هم به صورت خرد و تدریجی تا دوهفته دیگر در بورس عرضه می شود که البته ملاک اصلی این عرضه ها شرایط خوب بازار است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،امروز ۱۵ بهمن ماه، در ساعات اولیه  بسیاری از نمادهای بانکی، سرمایه گذاری، ساختمانی، لیزینگ، خودروسازی و فلزی روند منفی را طی کردند

شاخص صنعت با رشد ۳ واحدی به عدد ۶۹ هزارو ۸۸۲ واحد،شاخص بازار اول با افت ۳۷ واحدی به عدد ۶۲ هزارو ۲۸۳ واحد و شاخص بازار دوم با رشد ۲۳۶ واحدی به عدد ۱۵۷ هزارو ۲۷۹ واحد رسید.

بیشترین تاثیر را در شاخص نمادهای اخابر با رشد ۱۰۳ واحدی،همراه با رشد ۵۰ واحد و شبندر با رشد ۴۹ واحد داشتند.

برترین تقاضا را نمادهای فاراک،اخابر،همراه و خپارس و برترین عرضه را نمادهای بنیرو،حفاری و ثاخت  بودند.

تاثیر

قیمت پایانی

تاثیر در شاخص

۱۰۳٫۵

۳۲۴۳

اخابر

۵۶٫۴۷-

۱۶۶۹۷

فارس

۵۰٫۱۹

۵۵۵۹۲

همراه

۴۹٫۹۶

۱۴۶۸۴

شبندر

 

***عرضه  ۱۷ درصد هلدینگ خلیج فارس به صورت بلوکی

همچنین حسینی امروز با اعلام عرضه هلدینگ خلیج فارس گفت: ۱۷ درصد هلدینگ خلیج فارس به صورت بلوکی و ۳ درصد این شرکت هم به صورت خرد و تدریجی تا دوهفته دیگر در بورس عرضه می شود که البته ملاک اصلی این عرضه ها شرایط خوب بازار است.

معامله ۱۷ درصدی هلدینگ خلیج فارس با توجه به ارزش بازار بیش از ۴۱ هزار میلیارد تومانی این شرکت در بورس، بزرگترین عرضه تاریخ خصوصی سازی خواهد بود. رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین خبر داد:بلوک ۵۰ درصدی پالایشگاه لاوان دوباره تا پایان سال عرضه می شود و عرضه بلوک ۴۵ درصدی شبندر هم باید قطعا تا آخر سال ۹۲ انجام شود. او همچنین گفت که عرضه اولیه پالایشگاه کرمانشاه هم تا آخر سال انجام می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.