بزرگترین موزه خاورمیانه را فلسطینی‌ها می‌سازند

۲۶فروردین۱۳،

مسئولان فرهنگی فلسطین قصد دارند موزه تاریخی منطقه خاورمیانه را در سواحل غربی غزه بنا کنند.

به گزارش هنرانلاین به نقل از شبکه خبری فلسطین الان مسئولان فرهنگی فلسطین اقدامات اولیه برای احداث بزرگترین موزه تاریخی منطقه خاورمیانه را در شهر بئرالزیت انجام دادند.

ژاک برسیکان، مدیر این موزه در این رابطه گفت: پیش‌بینی می‌شود مرحله اولیه احداث این پروژه در طول دو سال و با هزینه تقریبی ۱۵ میلیون دلار انجام شود و سه هزار متر مربع از مساحت کلی این موزه به اتمام برسد.

این موزه در شهر بئرالزیت در نزدیکی رام‌الله واقع در سواحل غربی فلسطین اشغالی با هدف حفظ تاریخ معاصر فلسطین و فرهنگ این سرزمین احداث خواهد شد.

این موزه با نمایش گذاشتن تاریخ معاصر فلسطین و انعکاس رنج فلسطینیان در زندان‌های اسرائیل و برگزاری گفت‌وگوها و برنامه‌های آموزشی، به تبادل نظرات و بررسی امور فرهنگی و تاریخی این سرزمین می‌پردازد.

«عمر قطان‌»، رئیس بخش اجرایی موزه گفت: این موزه با هدف ایجاد فرصت‌هایی برای معرفی این سرزمین کهن و مردم آن، گردهم آوردن فلسطینی‌ها از تمامی نقاط جهان و برقراری ارتباط میان آنان ساخته می‌شود.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد که این موزه بتواند نقش موثری در معرفی سرزمین تاریخی فلسطین و فرهنگ کهن آن داشته باشد. این موزه در حوزه مردم فلسطین و تاریخ معاصر این سرزمین است، اما ما می‌خواهیم بخشی از این موزه را به تاریخ مردم دیگر نقاط جهان نیز اختصاص دهیم.

هزینه کلی احداث این موزه با مساختی نزدیک به ۴۰ هزار متر مربع‌، ۲۰ میلیون دلار برآورده شده است و قرار است طی دو مرحله ساخته شود. مرحله اول احداث این موزه که از چندی پیش آغاز شده قرار است تا پاییز سال ۲۰۲۴ به اتمام برسد.

البته این هزینه از محل صندوق خیریه بنیاد همکاری غزه تامین خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.