بزرگ‌ترین نمایش هوایی سال به روایت تصویر

نمایشگاه فارنبرو ۲۰۱۲

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778129244465935.jpg جنگنده روسی یاک ۱۳۰ آی

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778129338378100.jpg ولکان و پیکان‌های سرخ: رژه هوایی بمب افکن بازنشسته ولکان همراه با جت‌های هاوک گروه نمایش هوایی پیکان‌های سرخ (Red Arrows) شروع نمایشگاه هوایی فارنبرو ۲۰۱۲ را رسما اعلام کرد. شایان ذکر است که آخرین بمبافکن ولکان نیروی هوایی انگلیس در میانه دهه ۱۹۸۰/۱۳۶۰ و پس از جنگ فالکلند از خدمت مرخص شد و امروزه تنها دو فروند ولکان برای نمایش‌های هوایی در مراسم خاص به صورت عملیاتی نگهداری می‌شوند.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778129413570232.jpg اسپیت‌فایر و لنکستر: پرواز نمایشی هواپیماهای جنگنده اسپیت‌فایر و هاریکن در کنار بمب‌افکن لنکستر متعلق به جنگ جهانی دوم همیشه یکی از جاذبه‌های بصری و همیشگی نمایشگاه به شمار می‌رفته است. جنگنده‌های اسپیت‌فایر و بمب‌افکن‌های لنکستر به خاطر نقش ویژه‌ای که در مقابله با آلمان نازی طی جنگ جهانی دوم داشتند به نوعی تصویری نوستالژیک از صنعت هوایی انگلیس به شمار می‌آیند.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778129541334457.jpg بوئینگ ۷۸۷: نخستین فروند بویینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر تحویلی به خطوط هوایی قطر با رنگ‌آمیزی این شرکت امسال برای معرفی محصولات بویینگ در نمایشگاه حاضر شد. بوئینگ در حال حاضر سفارش تولید بیش از ۸۰۰ فروند ۷۸۷ را برای تحویل در طی چند سال آینده دریافت کرده و امید زیادی برای جلب نظر خطوط هوایی مختلف برای سفارش‌های بیشتر این هواپیما دارد.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778129621050597.jpg ویرجین گالکتیک: هوافضاپیمای اسپیس‌شیپ۲ (Spaceship Two) یکی از جالب‌ترین هواگردهای حاضر در بخش ثابت نمایشگاه بود. ویرجین البته امسال با دست پر به نمایشگاه آمده بود، بخصوص که در کنار رونمایی از راکت حمل ماهواره این شرکت دمویی کامل از آن هم به نمایش در آمد. این شرکت در نظر دارد تا با استفاده از هواپیماهای وایت‌نایت (White Knight به معنی شوالیه سفید) که برای حمل و رهاسازی فضاپیما طراحی شده‌اند، حمل و پرتاب ماهواره‌ها را با هزینه به مراتب کمتری انجام دهد.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778129875331043.jpg The Blades: به رسم همیشه گروه‌های نمایش هوایی زیادی به نمایشگاه امسال آمده بودند که شاید گروه تیغه‌ها (Blades) و هواپیماهای ئی.آ ۳۰۰ با ترکیبی از مانورهای پیچیده و نزدیک هوایی نقاشی زیبایی را در آسمان همشایر ترسیم کردند

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778130045995343.jpg تی ۵۰: جت آموزشی مسلح تی۵۰ نخستین قدم تمام‌عیار کره جنوبی در صنعت هوانوردی نظامی به شمار می‌رود. این هواپیما که در نمایشگاه امسال در یک نوبت پروازی نمایشی انجام داد، یکی از معدود هواپیماهای آموزشی فراصوت دنیا نیز به شمار می‌رود.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778130255815712.jpg F/A-18E/F : پرواز نمایشی اف۱۸ شاید یکی از دیدنی‌ترین نمایش‌های هوایی نمایشگاه در طول سه روز نخست خود بود بخصوص که جنگنده با آرایشی مسلح به پرواز درآمده بود و نمایش هوایی خود را هم با ترکیبی از گردش‌های تند با زاویه‌های بالا به اجرا گذاشت. مدل E/F اف ۱۸ در حقیقت نسل دوم جنگنده هورنت آمریکایی است که از خیلی جهات با نمونه ابتدایی این جنگنده تفاوت دارد.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778130311195809.jpg گریپن: جنگنده سوئدی گریپن با تمام بدشانسی‌هایش در رقابت با دیگر جنگنده‌های اروپایی و آمریکایی، یکی از شایسته‌ترین جت‌های جنگنده طراحی شده در اروپا به شمار می‌رود. این جنگنده با فاصله یک روز دو پرواز نمایشی زیبا را زیر سایه ابرهای تیره آسمان همشایر انجام داد.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778130418835998.jpg تیم اکروجت بریتلینگ: نمایش هوایی تیم فرانسوی بریتلینگ با هواپیماهای شرقی ال۳۹ ترکیب جالبی بود از مانورهای پیوسته و خطوط نامنظم. تیم بریتلینگ از جمله تیم‌های غیر نظامی حاضر در نمایشگاه بود.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778130605412326.jpg وی ۲۲: در نمایشگاه امسال دست کم دو فروند تیلیت روتر وی۲۲ برای نمایش هوایی حاضر بود که یکی از این پروازها به صورت اختصاصی برای مطبوعات ترتیب داده شده بود. شایان ذکر است که وی۲۲ نخستین تیلیت روتر عملیاتی جهان پس از سال‌ها مطالعه روی طرح تیلیت روتر‌ها به شمار می‌رود.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778130808524682.jpg ایرباس ۳۸۰: ایرباس امسال باز هم در تلاش بود تا مشتریان بیشتری را برای خرید بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری دنیا جلب کند. ایرباس ۳۸۰ خطوط هوایی سنگاپور نمایش هوایی امسال این هواپیما را بر عهده داشت.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778130878880806.jpg سوپرجت ۱۰۰: جت منطقه‌ای سوپرجت ۱۰۰ ساخت شرکت روسی سوخو شاید تنها میهمان بزرگ روسی نمایشگاه فارنبروی۲۰۱۲ بود. سوخو این روزها تلاش می‌کند تا با جلب مشتریانی که به دنبال انتخاب هواپیمایی ارزان‌تر از جت‌های منطقه‌ای ایرباس یا بوئینگ هستند، مشتریان بیشتری برای سوپرجت ۱۰۰ پیدا کند. در فهرست سفارشات سوخو در حال حاضر ۲۴۶ فروند سوپرجت ۱۰۰ ثبت شده و احتمال ثبت سفارشات بیشتر در فارنبروی امسال هم وجود دارد.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778130996817013.jpg خانواده بالگردهای آگوستا: شرکت آگوستا وستلند امسال خانواده بالگردهای غیر نظامی خود را شامل اگوستا ۱۳۹، ۱۶۹ و ۱۸۹ با خود به نمایشگاه آورده بود. بالگردهایی که احتمالا می‌توانند مشتریان زیادی میان شرکت‌های نفتی و حمل‌و‌نقل VIP پیدا کنند.

/Images/News/Larg_Pic/23-4-1391/IMAGE634778131068577139.jpg A400M: هواپیمای ترابری آ۴۰۰ ام که نخستین هواپیمای نظامی ساخت ایرباس نیز به شمار می‌آید، یکی دیگر از ستاره‌های نمایشگاه بود هرچند طولانی شدن مراحل تولید این هواپیما دیگر چندان درخششی برای این هواپیمای اروپایی باقی نگذاشته است. ایرباس آ۴۰۰ به عنوان پاسخی برای نیاز جایگزینی هواپیماهای سی۱۳۰ نیروهای هوایی اروپا طرحی شد و این روزها در حال گذراندن آزمایش‌های نهایی برای ورود به خط تولید است.

محمدحسین جهان‌پناه: در نمایشگاه فارنبرو بیش از ۸۷ هواپیمای مختلف نظامی و غیرنظامی به صورت ثابت و یا پروازی حضور داشتند و طیف مختلفی از هواپیماهای جنگنده، بالگردها، جت‌های مسافری و هواپیماهای بزرگ مسافربری به پرواز در آمدند. این پروازهای نمایشی گرچه زیر سایه آسمان گرفته همشایر آنقدرها رنگی نبود، اما حال و هوای خاص خودش را داشت. از این میان، نمایش پرواز هواپیماهای نظامی قدیمی به رسم نوبت‌های گذشته فارنبرو را باید از جمله جذابیت‌های خاص این نمایشگاه دانست. در بخش ثابت نمایشگاه شرکت‌های بزرگ هواپیماسازی همانند ایرباس و بویینگ همانند همیشه حضوری تمام قد داشتند.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگ کافی است گزینه دانلود عکس را از گوشه پایین-چپ هر تصویر انتخاب کنید.

 

ولکان و پیکان‌های سرخ
رژه هوایی بمب افکن بازنشسته ولکان همراه با جت‌های هاوک گروه نمایش هوایی پیکان‌های سرخ (Red Arrows) شروع نمایشگاه هوایی فارنبرو ۲۰۱۲ را رسما اعلام کرد. شایان ذکر است که آخرین بمبافکن ولکان نیروی هوایی انگلیس در میانه دهه ۱۹۸۰/۱۳۶۰ و پس از جنگ فالکلند از خدمت مرخص شد و امروزه تنها دو فروند ولکان برای نمایش‌های هوایی در مراسم خاص به صورت عملیاتی نگهداری می‌شوند.

اسپیت‌فایر و لنکستر
پرواز نمایشی هواپیماهای جنگنده اسپیت‌فایر و هاریکن در کنار بمب‌افکن لنکستر متعلق به جنگ جهانی دوم همیشه یکی از جاذبه‌های بصری و همیشگی نمایشگاه به شمار می‌رفته است. جنگنده‌های اسپیت‌فایر و بمب‌افکن‌های لنکستر به خاطر نقش ویژه‌ای که در مقابله با آلمان نازی طی جنگ جهانی دوم داشتند به نوعی تصویری نوستالژیک از صنعت هوایی انگلیس به شمار می‌آیند.

 

بوئینگ ۷۸۷
نخستین فروند بویینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر تحویلی به خطوط هوایی قطر با رنگ‌آمیزی این شرکت امسال برای معرفی محصولات بویینگ در نمایشگاه حاضر شد. بوئینگ در حال حاضر سفارش تولید بیش از ۸۰۰ فروند ۷۸۷ را برای تحویل در طی چند سال آینده دریافت کرده و امید زیادی برای جلب نظر خطوط هوایی مختلف برای سفارش‌های بیشتر این هواپیما دارد.

 

ویرجین گالکتیک
هوافضاپیمای اسپیس‌شیپ۲ (Spaceship Two) یکی از جالب‌ترین هواگردهای حاضر در بخش ثابت نمایشگاه بود. ویرجین البته امسال با دست پر به نمایشگاه آمده بود، بخصوص که در کنار رونمایی از راکت حمل ماهواره این شرکت دمویی کامل از آن هم به نمایش در آمد. این شرکت در نظر دارد تا با استفاده از هواپیماهای وایت‌نایت (White Knight به معنی شوالیه سفید) که برای حمل و رهاسازی فضاپیما طراحی شده‌اند، حمل و پرتاب ماهواره‌ها را با هزینه به مراتب کمتری انجام دهد.

 

The Blades
به رسم همیشه گروه‌های نمایش هوایی زیادی به نمایشگاه امسال آمده بودند که شاید گروه تیغه‌ها (Blades) و هواپیماهای ئی.آ ۳۰۰ با ترکیبی از مانورهای پیچیده و نزدیک هوایی نقاشی زیبایی را در آسمان همشایر ترسیم کردند.

 

تی ۵۰
جت آموزشی مسلح تی۵۰ نخستین قدم تمام‌عیار کره جنوبی در صنعت هوانوردی نظامی به شمار می‌رود. این هواپیما که در نمایشگاه امسال در یک نوبت پروازی نمایشی انجام داد، یکی از معدود هواپیماهای آموزشی فراصوت دنیا نیز به شمار می‌رود.

 

F/A-18E/F
پرواز نمایشی اف۱۸ شاید یکی از دیدنی‌ترین نمایش‌های هوایی نمایشگاه در طول سه روز نخست خود بود بخصوص که جنگنده با آرایشی مسلح به پرواز درآمده بود و نمایش هوایی خود را هم با ترکیبی از گردش‌های تند با زاویه‌های بالا به اجرا گذاشت. مدل E/F اف ۱۸ در حقیقت نسل دوم جنگنده هورنت آمریکایی است که از خیلی جهات با نمونه ابتدایی این جنگنده تفاوت دارد.

 

گریپن
جنگنده سوئدی گریپن با تمام بدشانسی‌هایش در رقابت با دیگر جنگنده‌های اروپایی و آمریکایی، یکی از شایسته‌ترین جت‌های جنگنده طراحی شده در اروپا به شمار می‌رود. این جنگنده با فاصله یک روز دو پرواز نمایشی زیبا را زیر سایه ابرهای تیره آسمان همشایر انجام داد.

تیم اکروجت بریتلینگ
نمایش هوایی تیم فرانسوی بریتلینگ با هواپیماهای شرقی ال۳۹ ترکیب جالبی بود از مانورهای پیوسته و خطوط نامنظم. تیم بریتلینگ از جمله تیم‌های غیر نظامی حاضر در نمایشگاه بود.

 

وی ۲۲
در نمایشگاه امسال دست کم دو فروند تیلیت روتر وی۲۲ برای نمایش هوایی حاضر بود که یکی از این پروازها به صورت اختصاصی برای مطبوعات ترتیب داده شده بود. شایان ذکر است که وی۲۲ نخستین تیلیت روتر عملیاتی جهان پس از سال‌ها مطالعه روی طرح تیلیت روتر‌ها به شمار می‌رود.

 

ایرباس ۳۸۰
ایرباس امسال باز هم در تلاش بود تا مشتریان بیشتری را برای خرید بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری دنیا جلب کند. ایرباس ۳۸۰ خطوط هوایی سنگاپور نمایش هوایی امسال این هواپیما را بر عهده داشت.

 

سوپرجت ۱۰۰
جت منطقه‌ای سوپرجت ۱۰۰ ساخت شرکت روسی سوخو شاید تنها میهمان بزرگ روسی نمایشگاه فارنبروی۲۰۱۲ بود. سوخو این روزها تلاش می‌کند تا با جلب مشتریانی که به دنبال انتخاب هواپیمایی ارزان‌تر از جت‌های منطقه‌ای ایرباس یا بوئینگ هستند، مشتریان بیشتری برای سوپرجت ۱۰۰ پیدا کند. در فهرست سفارشات سوخو در حال حاضر ۲۴۶ فروند سوپرجت ۱۰۰ ثبت شده و احتمال ثبت سفارشات بیشتر در فارنبروی امسال هم وجود دارد.

 

خانواده بالگردهای آگوستا
شرکت آگوستا وستلند امسال خانواده بالگردهای غیر نظامی خود را شامل اگوستا ۱۳۹، ۱۶۹ و ۱۸۹ با خود به نمایشگاه آورده بود. بالگردهایی که احتمالا می‌توانند مشتریان زیادی میان شرکت‌های نفتی و حمل‌و‌نقل VIP پیدا کنند.

 

A400M
هواپیمای ترابری آ۴۰۰ ام که نخستین هواپیمای نظامی ساخت ایرباس نیز به شمار می‌آید، یکی دیگر از ستاره‌های نمایشگاه بود هرچند طولانی شدن مراحل تولید این هواپیما دیگر چندان درخششی برای این هواپیمای اروپایی باقی نگذاشته است. ایرباس آ۴۰۰ به عنوان پاسخی برای نیاز جایگزینی هواپیماهای سی۱۳۰ نیروهای هوایی اروپا طرحی شد و این روزها در حال گذراندن آزمایش‌های نهایی برای ورود به خط تولید است.
۵۳۵۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.